Google става още по-добър в търсенето
С помощта на още изкуствен интелект

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Google планира промени в своята услуга за търсене, които ще са до голяма степен фокусирани върху използването на изкуствен интелект и машинно обучение. Целта е да се постигнат по-добри резултати в зададените от потребителите задачи.
Едно от основните нововъведения е свързано с проверката на правописа. Google обещава, че чрез инструментът ще може да идентифицират дори най-лошо написаните заявки.
Според Прабакар Рагаван, ръководител на звеното на Google за търсене, 15% от дневните заявки са такива, които системата никога досега не е виждала. Това означава, че компанията трябва непрекъснато да работи за подобряването на резултатите си, пише The Verge.
Част от тези трудности са свързани именно с неправилното писане. 1 от 10 заявки в Google са грешно въведени, по данни на компанията. В тази връзка бе въведена функцията „имахте предвид“, която предлага на потребителя правилно изписана алтернатива. До края на месеца се очаква да ѝ бъде направена масивна актуализация, която ще използва нов алгоритъм за правопис, задвижван от невронна мрежа с 680 млн. параметъра. Той ще задвижва под три милисекунди след всяко търсене, като компанията обещава да предоставя още по-добри предложения за грешни изписвания.
Друга новост е възможността търсачката да индексира отделни пасажи вместо цялата уеб страница. Например, ако потребителите търсят фразата „как мога да определя дали прозорците на къщата ми са с UV стъкло“, новият алгоритъм ще може да намери един абзац от форум „Направи си сам“, за да намери отговора.
Според Кати Едуардс, випрезидент в компанията, когато алгоритъмът започне да се разпространява през следващия месец, той ще донесе 7% подобрение на заявките на всички езици.
Google също така ще внедри компютърно зрение и гласово разпознаване, чрез които видеа например ще може да се маркират автоматично и да се разделят на части. Това означава, че някой клип за готвене или спортни игри ще може да бъде анализиран и автоматично разделян на глави. След това те ще могат да се появяват при търсене. Това е подобно на съществуващата работа на компанията по извеждането на конкретни епизоди на подкасти в търсене, вместо просто да показва цялата поредица.