Heineken с нов план за оптимизиране на разходите
Компанията ще съкрати 8000 работни места в опит да излезе от кризата
Heineken NV планира да съкрати около 8000 работни места, за да се опита да възстанови оперативните маржове на компанията до нива отпреди пандемията, заявиха от холандската група, цитирани от BBC. Ограниченията, които бяха наложени по цял свят, в опит да бъде овладяно разпространението на COVID-19 и неговите мутации, предизвикаха сътресение и рязък спад в печалбите на компанията.
Вторият по големина пивовар в света заяви миналата година, че до 2023 г. трябва да спести около 2 млрд. евро чрез програмата за възстановяване на главния изпълнителен директор Долф ван ден Бринк, за да излезе от кризата като победител.
Най-продаваната марка в Европа заяви, че тези средства ще бъдат събрани, след като компанията реорганизира работата си. „Предвиждаме намаляване на сложността и броя на продуктите, както и отстраняване на най-малко ефективните разходи“, се посочва в писмо от компанията.
Сред целите на Heineken е да се превърне и в най-продаваната бира онлайн, след като пандемията измести пазарите. Производителят посочи, че в онлайн кампаниите си ще се стреми да популяризира своите безалкохолни бири, които станаха доста предпочитани през последните месеци.
На фона на сегашните ограничения по цял свят, Бринк заяви, че износът към основните пазари на компанията - Европа, Северна Америка и Азия – ще се възстанови веднага щом приключи ваксинацията.
„Но тъй като сме глобална компания, не може да разчитаме само на тези пазари. Когато всички държави по света приключат кампаниите си по ваксинация, ще можем да говорим за истинско възстановяване на продажбите“, пояснява той.
Пивоварът заяви, че очаква пазарните условия да се подобряват постепенно през 2021 и повече през 2022 г., след като баровете и ресторантите отворят поетапно.