Huawei изгуби смартфон короната и в родния Китай

Продажбата на Honor вече дава отражение върху и без това наранения смартфон бизнес на гиганта

Huawei изгуби смартфон короната и в родния Китай

Снимка: БТА

Мирела Вавова Автор: Мирела Вавова

В Китай вече има нов най-голям производител на смартфони и неговото име е Oppo, става ясно от доклад на Counterpoint Research. Новината бележи две тенденции: възхода на актуалния бранд номер едно и продължаващото изоставане на Huawei.

Този януари Oppo е успяла да завладее 21% пазарен дял в азиатската страна, с което официално застана на върха на най-големия пазар на смартфони в света. Конкурентът BBK с марката си vivo изостава с дял от 20%, колкото има и Huawei. На четвърто и пето място са Apple и Xiaomi, и двата бранда с по 16% дял.

Рокадата идва след дългогодишно господство на Huawei. През последното тримесечие на 2020 г., когато компанията вече изпитваше сериозни затруднения заради американските санкции, тя все още се радваше на 30% пазарен дял в Китай. По-рано той достигаше и до над 40 на сто, но тогава тогава гигантът все още притежаваше бранда Honor.

Huawei взе решение да продаде по-ниско бюджетната си марка Honor в края на миналата година, опитвайки се да преживее бурята, която администрацията на Доналд Тръмп заформи около китайската компания. По-рано бъдещето пред нея изглеждаше безоблачно, а анализаторите предвиждаха изкачване до върха на смартфон пазара. Той действително бе покорен през миналата година, но само за тримесечие, след което прогнозите се смрачиха драстично.

Смартфоните с марка Honor съставляваха 26% от общо 51.7 млн. доставени телефона от Huawei през тримесечието юли-септември, по данни на Canalys.

Коментари: 0