Instagram затяга правилата за инфлуенсърите
Платформата се съгласи да ограничи възможностите за скрити реклами, включително чрез използването на специална технология за следене
Instagram е договорила мерки за борба със скритата реклама от страна на тъй наречените инфлуенсъри (потребители с влияние сред аудиторията), съобщи британският орган за конкуренция и пазари (CMA) в петък, цитиран от Reuters.
Този тип потребители, имащи десетки и стотици хиляди последователи, са доказали, че могат да печелят големи суми от компании, за да популяризират продуктите и услугите им в Instagram.
Сега платформата се ангажира с пакет от промени. Стъпката бе определена като важна промяна от СМА.
„Това ще направи много по-трудно за хората да публикуват реклама в Instagram, без да я етикетират като такава“, се казва в изявление на регулатора.
Facebook, собственик на Instagram, заяви, че компанията е доволна, че работи със CMA за увеличаване на прозрачността относно това кога хората получават заплащане да публикуват съдържание във фото платформата.
„Горди сме също, че стартираме програма с MediaSmart, за да помогнем на младите хора да бъдат обучени за бранд съдържание и как да го идентифицират“, добави Facebook.
СМА разследва съмнителни случаи, при които влиятелни потребители публикуват рекламно съдържание, но не го посочват като платено.
Инфлуенсърите ще трябва да потвърдят и разкрият дали са получили някакви стимули за популяризиране на продукт или услуга. Instagram ще използва и специална технология, с помощта на която ще се опита да следи подобно съмнително потребителско поведение.
Миналата година 16 знаменитости се ангажираха да приведат действията си в социалните медии според порядките за добри практики, като това се случи след намеса на CMA.