Instagram затяга правилата за инфлуенсърите

Платформата се съгласи да ограничи възможностите за скрити реклами, включително чрез използването на специална технология за следене

Instagram затяга правилата за инфлуенсърите

Instagram е договорила мерки за борба със скритата реклама от страна на тъй наречените инфлуенсъри (потребители с влияние сред аудиторията), съобщи британският орган за конкуренция и пазари (CMA) в петък, цитиран от Reuters.

Този тип потребители, имащи десетки и стотици хиляди последователи, са доказали, че могат да печелят големи суми от компании, за да популяризират продуктите и услугите им в Instagram.

Сега платформата се ангажира с пакет от промени. Стъпката бе определена като важна промяна от СМА.

„Това ще направи много по-трудно за хората да публикуват реклама в Instagram, без да я етикетират като такава“, се казва в изявление на регулатора.

Facebook, собственик на Instagram, заяви, че компанията е доволна, че работи със CMA за увеличаване на прозрачността относно това кога хората получават заплащане да публикуват съдържание във фото платформата.

„Горди сме също, че стартираме програма с MediaSmart, за да помогнем на младите хора да бъдат обучени за бранд съдържание и как да го идентифицират“, добави Facebook.

СМА разследва съмнителни случаи, при които влиятелни потребители публикуват рекламно съдържание, но не го посочват като платено.

Инфлуенсърите ще трябва да потвърдят и разкрият дали са получили някакви стимули за популяризиране на продукт или услуга. Instagram ще използва и специална технология, с помощта на която ще се опита да следи подобно съмнително потребителско поведение.

Миналата година 16 знаменитости се ангажираха да приведат действията си в социалните медии според порядките за добри практики, като това се случи след намеса на CMA.

Коментари: 0