Jaguar представи един от най-красивите електромобили
Автомобилът е по-бърз от оригиналния E-type и ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5.5 сек

© ECONOMIC.BG / Jaguar
Електрическият Jaguar E-type бе представен официално на фестивала Jaguar Land Rover Tech Fest, който отваря врати на 8 септември в Лондон. Автомобилът, известен като Concept Zero, е възстановен и трансформиран в подразделението Jaguar Land Rover Classic Works в Ковънтри, недалеч от мястото, където е роден моделът E-type.
Автомобилът е по-бърз от оригиналния E-type, като ускоряването от 0 до 100 км/ч (62 мили/ч) отнема само 5.5 сек., около 1 секунда по-бързо от E-type серия 1.
Concept Zero съчетава добре известното динамично изживяване на E-type с подобрена производителност чрез електрифициране. Той не само изглежда и се шофира като E-type, но и предлага забележителна динамика.
„Нашата цел с Concept Zero е да пригодим притежаването на класически автомобили към бъдещето. Очакваме реакциите на нашите клиенти, тъй като проучваме възможността за въвеждане на този концептуален автомобил на пазара“, коментира Тим Ханиг, директор на Jaguar Land Rover Classic.
За да се съчетаят безпроблемно новият електриечски двигател на E-typе Concept Zero с динамичната настройка на спецификациите на оригиналния E-type, е била ограничена мощността на автомобила, обясняват от компания. Те допълват, че според тях това ще осигури оптимално изживяване при шофиране.
Автомобилът Concept Zero, показан на Tech Fest, е възстановен роудстър, серия 1,5. Той е напълно оригинален като спецификации освен свръхмодерния двигател от 21-ви век и модифицираните прибори и табло – въпреки че те също са вдъхновени от оригиналния E-type. Използвани са и LED предни фарове, за да се постигне енергийна ефективност. Те отново възприемат стила на оригиналния E-type, серия 1.
За E-type Concept Zero е специално разработен електрически силов агрегат с мощност 220 kW. Литиево-йонната батерия има същите размери и подобно тегло като на 6-цилиндровия двигател XK, използван в оригиналния E-type. Експертите, отговарящи за разработването на електрическия силов агрегат, са осигурили поставянето му на точно същото място както двигателя XK.
Електрическият мотор (и редукторната предавка) са разположени точно зад батерията, на същото място, където е и скоростната кутия на E-type. Нов карданов вал изпраща мощността към пренасящия диференциал и крайната предавка. Общото тегло е 80 кг по-леко в сравнение с оригиналния E-type.
Използването на електрически силов агрегат с подобно тегло и размери като на съвременните бензинов двигател и трансмисия означава, че конструкцията на автомобила, включително окачването и спирачките, не се е променила, което опростява трансформацията и хомологацията. Шофирането, управлението, возията и спирането на автомобила са като на оригиналния E-type. Разпределението на теглото между предната и задната ос остава непроменено.
„Интегрирахме новия електрически силов агрегат в съществуващата конструкция на E-type, което означава, че конвенционален двигател може да бъде монтиран отново по всяко време. Смятаме, че това е важно, тъй като осигурява период от време, през който Jaguar остава верен на своето ДНК“, обяснява Ханинг.
Шестцилиндровият двигател XK е произвеждан от 1949 г. до 1992 г., и е оборудван на почти всички емблематични модели на Jaguar от този период, включително E-type, XK120, Mk2 и XJ6. Новият електрически двигател би могъл да бъде използван с всеки от тези автомобили.