Японски компании намаляват печалбите на Бъфет
Sumitomo се оказа лоша инвестиция

© ECONOMIC.BG / Wikipedia
Главният изпълнителен директор на японската Sumitomo преглежда имейлите си, когато забелязва съобщение от компанията на Уорън Бъфет. Масаюки Хиодо първоначално приема съобщението за реклама, но когато го отваря открива, че към него има прикачено приложение в PDF, пише The Wall Street Journal.
Преди Хиодо да види имейла, подписано от американската инвестиционна легенда, Бъфет писа, че неговата компания Berkshire Hathaway е напът да обяви придобиването на 5-процентен дял от акциите на Sumitomo като част от най-голямата ѝ инвестиция в Япония.
Това беше голяма изненада. Бъфет е изтъкнат инвеститор, така че това е чест”, заяви Хиодо.
Бъфет инвестира около шест милиарда долара за придобиването на 5-процентен дял от акциите на пет японски инвестиционни компании, включително Sumitomo, чийто корени датират отпреди 430 години.
Това, което стана ясно след инвестицията на 90-годишния Бъфет в Sumitomo е, че компанията губи позиции. Sumitomo и сродните на нея дружества обикновено имат портфолио, включващо акции в енергийния, миннодобивния и инфраструктурния сектор. Някои от тези инвестиции са считани за рискови на фона на бързото разпространение на възобновяемата енергия.
До търговската сесия, в която инвестициите на Бъфет бяха обявени, всички пет японски компании се представяха по-слабо спрямо по-широкия пазар. Акциите на Sumitomo поскъпваха с 14% в сравнение с 26-процентен ръст на Nikkei Stock Average. Междувременно цените на книжата на Berkshire се повишаваха с около 3% от началото на 2020 г., докато индексът S&P 500 отчиташе 19-процентно увеличение.
Но след подписването на документите Sumitomo заяви, че очаква да загуби над 1.4 млрд. долара за годината, приключваща през март заради еднократни отписвания. В понеделник компанията посочи, че очаква бизнесът ѝ за добив на никел в Мадагаскар да запише загуба от 800 млн. долара заради удара от пандемията и по-слабите перспективи пред цените на метала.
За много инвеститори японските компании са трудни за разбиране, защото те имат дялове в твърде много сфери. Инвеститорите, залагащи на Япония, се насочват към компании, чийто бизнес е по-фокусиран - например Nintendo - производителят на видеоигри, който успя да отчете печалба по време на пандемията.