Как да изберете идеалния бизнес компютър или лаптоп?

Снимка: Depositphotos
- Съдържание от Ardes.bg
В бизнес средите процесът на дигитализация оказва все по-видимо въздействие върху всеки аспект от работата на дадена компания. Много фирми се фокусират значително повече върху комуникацията с клиенти и тяхното дигитално обслужване, както и върху популярността и качеството на техния бранд онлайн. Появата на все повече от т.нар. офиси в домашна обстановка, води до увеличаване на работа с устройства, като лаптопи или настолни компютри, които значително улесняват извършването на професионални задачи. Това е така благодарение на техните все по-добри спецификации, но същевременно имат различни предназначения и са подходящи за конкретни задачи.
Тук изниква и въпросът кое от двете устройства е за предпочитане за служебни дейности, свързани с бизнес – преносимите или настолните компютри.
Бизнес настолен компютър или лаптоп да предпочетем?
Изборът между двете компютърни конфигурации включва някои определени критерии, които непременно трябва да бъдат взети под внимание, за да се сдобиете с качествен модел, който да осигури максимална производителност при работния процес. Някои от тях включват:
- преносимост – след началото на пандемията през 2020 година много фирми и техните служители преминаха изцяло в дистанционен режим. Това зададе тенденция, която кара все повече бизнеси да залагат на дигиталното изпълняване на задачи. Ако това е и вашият подход, изборът на бизнес лаптоп определено е по-доброто решение. Той е леснопреносим, което означава, че може да бъде използван почти навсякъде, което дава значителна свобода. Въпреки това, не трябва да отписвате напълно настолните компютри. Докато лаптопите са леки и преносими, съвременните настолни модели също не са толкова тежки и неподвижни, колкото бяха преди десетилетие. В много случаи техните екрани са
- сравнително тънки и леки, а останалото оборудване е доста по-умалено и удобно спрямо предишни варианти;
- сигурност – настолният компютър е по-сигурен физически, защото често се съхранява на едно конкретно място. Повечето пъти източникът на интернет връзка е един и постоянен (независимо дали е Wi-Fi или кабел), което означава, че е по-лесно да защитите устройството срещу зловреден софтуер и кибератаки. Това е голям проблем при лаптопите, тъй като, когато се използват някъде навън, те често са свързани към външни интернет мрежи, които са изключително удобни за проникване в устройството. Необходимо е да използвате софтуер за управление на мобилни устройства, който би могъл да унищожи всички данни от вашия бизнес преносим компютър, ако те бъдат хакнати или откраднати. Това обаче далеч не е идеалното решение на проблема и именно затова обикновените компютри са далеч по-сигурната опция;
- цена – преносимите модели, особено по-малките, са много по-евтини. Въпреки това, настолните също могат да бъдат на достъпни цени, ако ги закупите от правилното място. Ключово е да прецените доколко ще успеете да оправдаете стойността на инвестицията и каква марка ще ви свърши най-добра работа. Необходимо е да отбележим, че ремонтът на настолните е доста по-скъп, което също трябва да се вземе предвид, особено когато става дума за предвидена употреба над 5 години;
- качество – въпреки че преносимите устройства осигуряват възможността за лесно пренасяне, те често имат доста сериозни проблеми с батерията и кабела за зареждане, особено след третата или четвъртата година на използване. Освен това лесно се повреждат, особено ако бъдат изпуснати. За разлика от тях, компютрите обикновено са по-здрави и устойчиви за по-дълъг период на употреба. От гледна точка на качеството при дългосрочно ползване, вторите определено имат сериозно превъзходство, което обаче има своето отражение в цената им;
Характеристики и спецификации, които трябва да вземем предвид
При закупуването на такъв тип конфигурации за бизнес задачи е ключово да се обърне достатъчно внимание и на техните основни характеристики. Най-важните им спецификации са:
- памет и скорост – преди настолните имаха доста повече памет от бизнес лаптопите и бяха значително по-бързи, защото притежаваха по-големи процесори. Първите имат както SSD, така и HDD за съхранение, с капацитет, вариращ от 256 GB до 8 TB, докато бизнес лаптопите обикновено имат твърдотелно устройство (SSD) или твърд диск (HDD) за съхранение, с капацитет, вариращ от 128 GB до 2 TB. Въпреки тенденцията за скъсяването на разликата в параметрите, настолните компютри все още са по-мощни и това ги прави предпочитани за професионална дейност, свързана с обработване на изображения или данни. Ако е необходимо запазването на много на брой професионални програми на устройството, то настолните модели определено са по-добрата опция;
- монитор – компютрите често имат по-голям размер на дисплея, в сравнение с лаптопите, вариращ от 19 до 32 инча. Лаптопите обикновено имат доста по-дребен монитор, който може да варира от 11 до 17 инча. Наличието на по-голям дисплей е ключово, когато става въпрос за неща, като видеообработка или гейминг;
- графика – лаптопите може да имат интегрирана графична карта или специална графична карта, като моделите от по-нисък клас имат интегрирана графика, а моделите от по-висок клас предлагат специална графика. Настолните компютри обикновено имат специална графична карта, като вариантите от висок клас предлагат няколко графични карти за подобрена производителност.
Съвети за избор спрямо различните видове бизнес нужди
Ако работната дейност, за която са предвидени устройствата, включва предимно текстообработка и изпращане на имейли, то лаптопите би трябвало да са достатъчно добра опция. При наличие на задачи, свързани с използване на професионални програми за графичен дизайн или видеообработка, мощността на настолния компютър е доста по-необходима.
Експертите от онлайн магазина на Ардес съветват, мощността на устройството да се съобразява с характера на работните задачи – колкото по-специфична е бизнес дейността, толкова по-мощно трябва да е устройството, защото определени негови характеристики могат да повлияят позитивно на работния процес. Двата вида имат различни параметри, които са подходящи за различни ситуации, така че е ключово да направите собствена преценка.