Кои са компаниите с присъствие на най-много пазари по света (инфографика)
Физическите витрини продължават да бъдат двигател на продажбите на дребно
Международната експанзия е ключова стратегия за растеж за най-големите търговци на дребно в света, тъй като компаниите търсят пазари с висок неизползван потенциал за стимулиране на приходи и печалби. Докато традиционните търговци на дребно търсят дигитални стратегии, тъй като индустрията се развива и поведението на потребителите се променя, физическите витрини продължават да бъдат двигател на продажбите на дребно.
За доказателство – през 2023 г. физическите продажби съставляват 81% от продажбите на дребно в световен мащаб.
По тази причина от Visual Capitalist показват търговците на дребно, работещи на най-много пазари по света. Данните са на най-голямата ритейл асоциация, базирана във Вашингтон – National Retail Federation.
Данните показват, че първите осем компании от топ 10 с най-широк пазарен обхват са европейски.
Гигантът за бърза мода H&M е лидер с 4454 магазина в 68 страни за миналата година. През 2023 г. шведската компания реализира 21.6 млрд. долара приходи, като най-големите ѝ пазари са САЩ, Германия и Великобритания. Компанията планира да отвори 100 нови магазина на развиващи се пазари, но ще затвори 160 други, което в крайна сметка ще доведе до спад в броя на магазините в световен мащаб.
На второ място е Ikea с присъствие в 51 държави. Миналата година компанията разшири присъствието си в Индия, като отвори първия си магазин в технологичния център Хайдерабад. Въпреки че компанията има широк международен обхват, броят на витрините е значително по-малък – общо 477 магазина по целия свят.
Поглеждайки извън Стария континент японският Fast Retailing е най-добрият търговец на дребно в Азия и оперира в 27 страни по света. Като компания майка на модната марка Uniqlo тя е седмата компания по пазарна капитализация в Япония.
Освен това Apple е единствената американска компания, която влиза в този списък с магазини в 25 страни. Като цяло компанията управлява различни видове магазини – от обикновените обекти като Apple Store за търговия на дребно до т.нар. Apple Flagship Store, които се водят флагмански магазини и се отличават с уникален архитектурен дизайн, пресъздаващ духа на бранда по уникален начин.
До 2027 г. компанията планира да отвори или реконструира 53 магазина в световен мащаб като по-голямата част от тях са в САЩ и Китай.