Колко често пазаруваме онлайн, докато сме зад волана?
Мъжете по-често си позволяват да нарушават правилата

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Когато празниците са на една ръка разстояние, всички стават по-разсеяни, особено по време на шофиране, показва проучване на Root Insurance, цитирано от FOX. Оказва се, че двама от петима американци пазаруват онлайн през мобилните си телефони, докато шофират.
Процентът на „рисковите“ шофьори всяка година се увеличава. През 2019 г. американците, които са определени като „опасни на пътя“ са били 39%, което е увеличение с 4 на сто спрямо година по-рано.
„Годишното ни проучване ни показва една тревожна статистика. Шофирането по време на празници е много напрегнато и понякога стресиращо, но не трябва да забравяме, че това е времето от годината, когато трябва да бъде най-отговорни“, заяви Конор Ден, директор на Root Insurance.
Според компанията, която прави проучването, вероятна причина за рисковото шофиране по време на празниците, е желанието на американците да уловят най-атркативните оферти онлайн независимо дали са зад волана или не.
Общо 1750 души са участвали в анкетата. От тях 49% са мъжете, които си позволяват да пазаруват по време на шофиране, докато едва 30 на сто от жените го правят, пише още FOX. Освен, че правят покупки за празниците, докато шофират, поливината от участниците в анкетата признават, че просто разглеждат сайтовете за много от любимите им марки онлайн.
Други признават, че докато карат колата си, разглеждат за примамливи оферти за почивка. Root Insurance с проучването си установи също, че голяма част от американците изминават много големи разстояния по време на празниците. 1/3 от анкетираните признават, че пътуването, което предприемат, ще им отнеме повече време от същинсккото празненство.