Кризата отложи отварянето на Hyatt и Grand Hotel Millennium в София
За момента хотелският пазар е блокиран заради пандемията

© ECONOMIC.BG / pixabay
Откриването на общо 1070 стаи в 4- и 5-звездни хотели в София, планирано за 2020 г., се отлага заради пандемията от коронавирус. Това показват данните на консултантската компания за бизнес имоти Cushman & Wakefield Forton.
За тази пролет беше планирано отварянето на първия хотел на Hyatt в София, както и на Grand Hotel Millennium. След цялостно обновяване трябва да отвори врати и четиризвездният хотел „Родина“. За момента обаче хотелският пазар е блокиран заради пандемията, която спря бизнес и туристическите пътувания, казват от бранша.
„След годините на ръст, които доведоха до навлизане на нови брандове на софийския пазар, сега се намираме в безпрецедентна ситуация. Икономическият живот е замрял и това рефлектира върху хотелските услуги. Кога и с какви темпове ще видим възстановяване все още не може да се прогнозира, защото няма яснота колко ще продължи сегашната ситуация“, коментира Пламен Бачев, мениджър „Консултиране и хотелски услуги“ в Cushman & Wakefield Forton.
Въпреки лошите показатели в началото на 2020 г., проучване на Cushman & Wakefield и глобалната компания за правни услуги CMS за хотелския пазар в Централна и Източна Европа, показва силно представяне както по отношение на пазарните индикатори, така и на транзакциите. Според него шестте разглеждани пазара – България, Румъния, Чехия, Словакия, Полша, Унгария, са привлекли сумарно 1.4 млрд. евро инвестиции в хотелски активи през 2019 г., от които над 40% са във високия и луксозния сегмент.
Най-активен като сделки е бил пазарът в Чехия с 620 млн. евро инвестиции в хотели през 2019 г.. Делът на българския пазар е 5% от общия обем, което се равнява на 75 млн. евро.
„Голяма част от тези сделки са извън София – в големи градове и курортни комплекси. В столицата наблюдаваме по-скоро активност при строителството на висока категория хотели, тъй като този сегмент от пазара показа устойчив ръст през последните години. В перспектива обаче интересът на международните брандове се измества по-скоро към тризвездната категория“, обобщава Пламен Бачев.