Луксозният сектор очаква най-лошата си година в съвременната история
Повечето марки обявяват значителни отстъпки заради главоломния спад на продажбите

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Луксозните марки трябва да са подготвени за най-лошата година в съвременната си история, според група анализатори от Bernstein.
В неотдавнашна бележка до клиенти тези анализатори, водени от Лука Солка, предупредиха, че светът навлиза в „тера инкогнита“, борейки се с пандемията на коронавирус.
„Това, което знаем, е, че първата половина на 2020 г. вероятно ще бъде най-лошата в историята на съвременната индустрия за луксозни стоки, и то със значителен марж“, отбелязват анализаторите, цитирани от Business Insider.
Луксозните марки бяха силно засегнати още от началото на огнището на коронавирус, тъй като най-важната им клиентска база - китайците, бяха първите засегнати.
Китайските потребители представляват 35% от глобалното търсене в луксозния сектор, което ги прави най-ценния клиент като цяло. Bernstein изчислява, че търсенето от тези потребители ще намалее с 30% до 50% през първата половина на годината.
Тези купувачи не само не са успели да пазаруват в собствената си страна, тъй като магазините и търговските центрове в Китай бяха затворени по време на блокадата на страната, но забраните за пътувания, въведени от китайското правителство и други страни, означават, че някои от тези купувачи също не са пазарували другаде. Това е особено важно, тъй като изследванията показват, че по-голямата част от луксозните разходи, направени от китайски купувачи, се случват извън тяхната страна.
Но, тъй като вирусът се разпространи по целия свят, луксозните марки отчитат рязък спад на търсенето и на други ключови пазари като САЩ, Европа и Близкия Изток.
"В момента луксът е в много несигурно състояние. Първо, протестите в Хонконг нарушиха както приходите, така и производствеото. Сега Covid-19 не само лиши индустрията от китайските потребители, но допълнително наруши веригите за доставки и засегна фондовия пазар, отбелязва консултантът Дъг Стивънс пред Business Insider.
Kering, Burberry и LVMH са сред най-големите имена в бранша, които вече предупредиха, че няма да постигнат прогнозите си за печалба. На 19 март Burberry уведоми инвеститорите, че продажбите са намалели с 40% до 50% между края на януари и средата на март.
И LVMH изчисли, че продажбите ще спаднат с 10% до 20% през първата половина на годината.
Анализаторите вече отбелязват повишени нива на промоции на луксозни платформи за електронна търговия като Farfetch, Net-a-Porter (които наскоро затвориха своя онлайн магазин в САЩ, Европа и Близкия изток) и Moda Operandi, например.
Някои марки прибягват до отстъпки на собствените си сайтове, за да предотвратят натрупването на инвентар през това време. Tod's, Dolce & Gabbana, Michael Kors и Valentino са сред дизайнерите с най-висок процент на продукти с отстъпка, според Bernstein.
В неотдавнашна бележка до клиенти тези анализатори, водени от Лука Солка, предупредиха, че светът навлиза в „тера инкогнита“, борейки се с пандемията на коронавирус.
„Това, което знаем, е, че първата половина на 2020 г. вероятно ще бъде най-лошата в историята на съвременната индустрия за луксозни стоки, и то със значителен марж“, отбелязват анализаторите, цитирани от Business Insider.
Луксозните марки бяха силно засегнати още от началото на огнището на коронавирус, тъй като най-важната им клиентска база - китайците, бяха първите засегнати.
Китайските потребители представляват 35% от глобалното търсене в луксозния сектор, което ги прави най-ценния клиент като цяло. Bernstein изчислява, че търсенето от тези потребители ще намалее с 30% до 50% през първата половина на годината.
Тези купувачи не само не са успели да пазаруват в собствената си страна, тъй като магазините и търговските центрове в Китай бяха затворени по време на блокадата на страната, но забраните за пътувания, въведени от китайското правителство и други страни, означават, че някои от тези купувачи също не са пазарували другаде. Това е особено важно, тъй като изследванията показват, че по-голямата част от луксозните разходи, направени от китайски купувачи, се случват извън тяхната страна.
Но, тъй като вирусът се разпространи по целия свят, луксозните марки отчитат рязък спад на търсенето и на други ключови пазари като САЩ, Европа и Близкия Изток.
"В момента луксът е в много несигурно състояние. Първо, протестите в Хонконг нарушиха както приходите, така и производствеото. Сега Covid-19 не само лиши индустрията от китайските потребители, но допълнително наруши веригите за доставки и засегна фондовия пазар, отбелязва консултантът Дъг Стивънс пред Business Insider.
Kering, Burberry и LVMH са сред най-големите имена в бранша, които вече предупредиха, че няма да постигнат прогнозите си за печалба. На 19 март Burberry уведоми инвеститорите, че продажбите са намалели с 40% до 50% между края на януари и средата на март.
И LVMH изчисли, че продажбите ще спаднат с 10% до 20% през първата половина на годината.
Анализаторите вече отбелязват повишени нива на промоции на луксозни платформи за електронна търговия като Farfetch, Net-a-Porter (които наскоро затвориха своя онлайн магазин в САЩ, Европа и Близкия изток) и Moda Operandi, например.
Някои марки прибягват до отстъпки на собствените си сайтове, за да предотвратят натрупването на инвентар през това време. Tod's, Dolce & Gabbana, Michael Kors и Valentino са сред дизайнерите с най-висок процент на продукти с отстъпка, според Bernstein.