Масова отмяна на полети в САЩ предизвиква транспортен хаос
Авиокомпаниите стачкуват заради недостиг на персонал и лошо разписание на полетите

Снимка: Unsplash
Времената, когато хората се страхуваха да пътуват заради пандемията, вече са в миналото. Стотици хиляди се отправят на път. Натовареният летен сезон е предизвикателство за авиокомпаниите, които търсят начини да се справят с увеличеното търсене. Всичко това се случва на фона на безброй проблеми в авиационния сектор, които допълнително усложняват пътуванията със самолет в САЩ.
Недостиг на персонал
Близо 1300 пилоти на Southwest Airline се събраха пред летището Dallas Love Field във вторник, за да протестират срещу продължаващия недостиг на персонал. А хаосът с пътуванията продължи в първия официален ден на лятото, когато бяха отменени над 200 полета в Съединените щати.
Демонстрацията в Далас е опит да се повиши осведомеността за умората на пилотите и стреса, причинен от продължаващия недостиг на кадри. Това е една от главните причини за огромните закъснения и стотиците отменени полети.
Капитан Кейси Мъри, президент на Асоциацията Southwest Airline, коментира пред NBC, че основният проблем е свързан с разписанията на довеждащите полети. Не са решени оперативните проблеми, свързани с ефективността на планирането на полетите.
През април Southwest Airlines обяви, че реже близо 20 000 полета от летния си график, включително около една четвърт от полетите от Миртъл Бийч в Южна Каролина и Дестин-Форт Уолтън Бийч във Флорида. Авиокомпанията разполага с 2200 служители по-малко, отколкото преди три години – въпреки че е наела нови 5000 работници през 2021 г., според Dallas Morning News. Голям брой пилоти отменят смените си поради умора и обвиняват за това нередовните графици.
Само във вторник Southwest Airlines отмени повече от 200 полета заради недостиг на персонал, рекордно висока инфлация и нарастващите цени на горивото. Над 1000 полета изостанаха от разписанията. Последва уикенд, в който бяха отменени над 14 000 полета, оставяйки блокирани на летищата хиляди хора.
Според Мъри пилотите са претоварени и не могат да отговорят на безкрайното търсене на фона на недостига на персонал.
Нашите пилоти загубиха през последната година почти 20 000 почивни дни, което е над 50 години. Караха ги да летят дори в почивните им дни. Тази умора се натрупва“, каза Мъри пред NBC.
Общо около 3% от редовните полети са били отменени този месец, което е с 1% повече от предходната година – а общият брой на анулираните се е увеличил спрямо миналата година с 16% до 13 581, според Wall Street Journal.
Освен Southwest Airlines и други авиокомпании в САЩ изпитват недостиг на пилоти и стюардеси. Те трябва да работят денонощно, за да обучават хора, които да се присъединят към редиците им, пише ABC News. American, Delta и United наемат около 200 пилота на месец, но това не е достатъчно, за да запълни празнините. Регионалната асоциация на авиокомпаниите заяви, че се очаква САЩ да загубят половината си пилоти за 15 години. Само Delta се раздели с 1800 пилоти заради ранно пенсиониране.
Авиокомпаниите са под вода и се опитват да дишат през сламка“, каза американският капитан и говорител на Съюза Денис Таджер пред ABC News.
Спасителният пояс от 54 млрд. долара
Пандемията бе тежка за авиокомпаниите. Намаляването на търсенето доведе до загуба на приходи за милиарди долари и до хиляди загубени работни места. Правителството даде на авиокомпаниите спасителен пояс от 54 млрд. долара, за да останат на повърхността по време на пандемията, но парите отидоха главно за персонал.
Правителството изисква от авиокомпаниите да продължават да летят, въпреки че получават малки приходи. Ако спасителните пари не бяха дошли, някои авиокомпании вероятно щяха да фалират и ситуацията вероятно щеше да бъде много по-лоша, отколкото е днес.