Поредният рекорд на Microsoft отново събуди страха от балон
Пазарната капитализация на технологичния гигант остава над 2 трлн. долара

© ECONOMIC.BG / БТА
Microsoft Corp отчете най-доходоносното си тримесечие, надхвърляйки очакванията на Уолстрийт за приходи и печалба, пише Reuters. Добрите резултати идват въпреки свилите се продажби на компютри в резултат на глобалния недостиг на чипове, като пропуснатите ползи от тях бяха компенсирани от бум в облачните услуги.
Акциите на Microsoft се повишиха с 0.7%, след като компанията прогнозира, че растежът в бизнеса с облачни изчисления в Azure ще продължи подема си и след тримесечието, в което продажбите са се повишили с 51%. Общите приходи са нараснали с 21% до 46.2 млрд. долара, надхвърляйки средната оценка на анализаторите с около 2 млрд. долара.
Ръстовете за компанията бяха задвижени от ефекта на пандемията, която тласна много хора към отдалечена работа и повиши апетита им към изчисления в облак. Този тренд помогна на играчи, включително Microsoft, Amazon и Alphabet, да пожънат още успехи от и без това печелившите си бизнес звена.
Според анализатора Даниел Айвс от Wedbush Securities резултатите на Microsoft са необичайни и показват, че облачният бизнес се ускорява и вече е на „следваща скорост“. Приходите в сегмента „Интелигентен облак“ на Microsoft са нараснали с 30% до 17.4 млрд. долара, като ръстът в приходите на Azure надхвърли прогнозния скок от 43.1% на анализаторите.
Пазарната капитализация на Microsoft е близо 2.2 трлн. долара, след като се покачи с близо 30% през тази година. За сравнение, увеличението на общия борсов индекс S&P 500 е в порядъка на 18%. Microsoft дори успя да надмине Apple и Google по съотношение цена/печалба, подхранвайки опасенията на някои анализатори, че акциите ѝ може да бъдат надценени.
Що се отнася до приходите от персонални компютри, включително софтуера за Windows и игровите конзоли Xbox, те са се увеличили с 9% до 14.1 млрд. долара. Приходите от съдържание и услуги на Xbox обаче спаднаха, което предполага, че бумът на игрите, задвижван от пандемия, започва да отслабва, коментира Паоло Пескаторе, анализатор в PP Foresight.
Microsoft обаче не бе имунизирана от недостига на чипове, който засегна най-вече производителите на автомобили и смартфони. Според Айвс този проблем може да удари приходите на компанията от съдържание и услуги на Xbox, тъй като ограничените продажби на хардуер водят до по-слабо представяне в другите два сегмента.
„Приходите от оборудване са намалели с 3%, а от лаптопите Surface – с 20%“, заяви финансовият директор на Microsoft Ейми Худ по време на разговор с анализатори. Тя добави, че „и двете са повлияни от значителните ограничения на предлагането“.
Ако има някаква изоставаща част от Microsoft, това е потребителската част“, коментира Даниел Айвс.
Що се отнася до професионалната социална мрежа LinkedIn, Microsoft прогнозира растеж на фона на силната реклама и задвижването на пазара на труда.