Най-оригиналният отговор на \"Продай ми тази химикалка\"

Подгответе се добре за един от често задаваните въпроси на интервю за работа

Най-оригиналният отговор на \

Снимка: Pixabay

Автор: Божидара Иванова
"Продайте ми тази химикалка" е един от най-често задаваните въпроси на интервю за работа, особено когато кандидатът е за търговски отдел. Знаете ли, че произходът на този въпрос датира още от древни времена и към днешна дата все още е актуален и често задаван от интервюиращите. 

Отговорът му трябва да бъде креативен, това ще разкрие много за качествата ви. Ако започнете да описвате колко гладка е и колко лъскава изглежда писалката, точно както във филма "Вълкът от Уолстрийт", вероятно няма да получите тази работа. 



Защо е важно да можете да продадете химикалката?

Въпреки, че може да ви се стори глупав въпрос, когато започнете да отговаряте добре на него, всъщност ще покажете, че сте добър търговец. Отговорът показва творческия ви подход и колко сте добри в продажбата на продукти. По-конкретно четири са нещата, които интервюиращият може да разбере за Вас, а именно: как събирате информация, как отговаряте на информацията, как предоставяте информация и как ще поискате нещо.


Как да отговорите?

Представяме Ви един примерен диалог между интервюиращ и кандидат за работа, който ще Ви помогне да усвоите споменатите по-горе умения:


-Начало-

Интервюиращият: Продайте ми тази химикалка. Накарайте ме да си я купя.

Вие: Кога за последен път сте използвали химикалка?

Интервюиращият: Тази сутрин. 

Вие: Спомняте ли си каква беше?

Интервюиращият:
Не.

Вие:
Спомняте ли си за какво я използвахте?

Интервюиращият: Да, подписах няколко нови договора с клиенти. 

Вие: Добре, аз бих казал, че това е най-доброто предназначение на химикалката. Бихте ли могъл да кажете, че подписването на тези нови договори с клиенти са важно и запомнящо се събитие за Вашия бизнес? 

Интервюиращият: Да.

Вие: А за тях използвате невзрачна химикалка, която дори не помните? Тази химикалка е предназначена за по-важни и значими събития. Инструмент, който използвате за извършване на сделки. Помислете за него като за символ за придвижване на фирмата ви до следващо ниво. Защото когато започнете да използвате подходящия инструмент, Вие сте в по-продуктивно състояние на ума и започвате да подписвате нови договори с клиенти. 

Всъщност, знаете ли, че само тази седмица изпратих десет кутии с тези химикалки до офиса на Илон Мъск? За съжаление обаче това е последната ми химикалка и я предлагам на Вас. Пробвайте я. Ако не сте доволен, следващата седмица аз лично ще дойда, за да я взема. И няма да Ви струва нищо. Какво ще кажете?

Интервюиращият: Добре.

-Край-



Този подход е изключително работещ, защото показва и четирите ви умения. Можете да ги представите и по много други начини, изборът е Ваш. Ако изберете този подход първо трябва да разберете кога е използвана химикалка последно, тоест да съберете информация. След това трябва да подчертаете значението на дейността, заради която последно е използвана химикалка, или да отговорите на информацията, която вече имате. Трето, продавайте нещо по-голямо от химикалка, като състояние на ума (давате информация). И последно, за да осъществите сделката, предложете оферта, на която трудно ще откажат. 

Не забравяйте, че целта не е проста продажба на химикалка, а да покажете колко добре можете да продадете даден продукт и да създадете емоционална връзка с човека срещу Вас. 
Коментари: 0