Намалената цена е водеща при пазаруването на хранителни продукти
Около 60% пазаруват всеки ден или няколко пъти в седмицата, като най-често харчат до 50 лв. за храна

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
По-голяма част от българите пазаруват хранителни стоки всеки ден или няколко пъти седмично, като за това харчат до 50 лв. Водещ фактор при избора на магазин е намалената цена на продуктите. За голяма част от пазаруващите промоцията е дори по-важна от качеството на хранителната стока. Това са основните изводи от проучване на Nielsen Admosphere Bulgaria, проведено в периода 27 септември – 8 октомври 2021 г. сред 517 респонденти.
Според проучването, 59% най-често харчат до 50 лв. за пазаруване на хранителни продукти. Около 26% харчат между 51 и 100 лв., а 15% - дори повече от 100 лв. По-голяма част от възрастните хора отделят по-малка сума при пазаруване, докато по-младите респонденти си позволяват да похарчат по-големи суми.
Повечето българи (60%) пазаруват хранителни стоки всеки ден или няколко пъти седмично. Една четвърт пазаруват около веднъж седмично, а 8% - само няколко пъти месечно. Малка е разликата в честотата на пазаруване между мъжете и жените, като жените пазаруват дневно малко повече.
Цените, разпродажбите и отстъпките са основният решаващ фактор - 66% от българите ги вземат предвид, когато избират да купуват от физически магазин. На второ място по важност се нарежда големият избор и разнообразието от хранителни стоки в магазина. За хората от големите градове и за възрастните пък е важна близостта на магазина. Качеството и свежестта на хранителните стоки остават на последно място при избор на магазин.
Според проучването, по-голяма част от респондентите (68%) предпочитат да пазаруват от голям супермаркет. От малки, хранителни магазини пазаруват 23% от анкетираните, а останали – пазари, като те са предпочитани от минимален брой хора.