Нови тарифи и промени при таксите в туризма
Издаването на сертификат за балнеолечебните центрове ще заплаща
Нова тарифа ще се събира при представяне на административни услуги по Закона за туризма с решение на Министерски съвет. Целта на документа е да приведе действащите към момента такси в съответствие с методите за тяхното изчисление съгласно Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност и разходването им, както и да намали административната тежест на бизнеса и гражданите.
Разглеждането на заявление за регистрация и за издаването на удостоверение ще струва на туроператорите 3500 лв., а досега сумата беше 4000 лв. За същата услуга туристическите агенти ще плащат 1800 лв., а не 2000 както беше досега.
За категоризиране на места за настаняване клас А (хотели, мотели, апартаментни туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили) няма промяна и ще се събират такси от 500 лв. до 5000 лв. в зависимост от броя на стаите им.
За местата за настаняване клас Б (семейни хотели, хостели, пансиони, почивни станции, къщи за гости, стаи за гости, апартаменти за гости, бунгала и къмпинги) – от 200 лв. до 4000 лв. В досегашния нормативен акт сумата за над 100 стаи в тази категория се заплащаше от 5000 лв.
За категоризиране на заведения за хранене и развлечения сумите се покачват и вече започват от 150 лв. до 2000 лв. според броя на местата за сядане.
Нови такси ще има за обектите, които предлагат балнеолечебни (медикъл спа), спа, уелнес и таласотерапевтични центрове. От тях ще се събират 500 лв. за разглеждане на заявление за сертифициране, а вписването им в националния туристически център и издаване на сертификат – 1000 лв. Вече ще се заплаща и вписването в специализирани регистри на правоспособните екскурзоводи, планински водачи и ски учители, което ще струва 125 лв.
При подготовката на новата тарифа е направен детайлен анализ на разходите, пряко свързани с категоризиране и сертификация на туристически обекти, по извършване и проверка на място, разглеждане и обработка на документи, издаване на удостоверения, поддържане на регистри и други, съобщават от Министерски съвет.