Отново „ремонт на ремонта“: София връща картите за една линия
Едни от най-използваните карти в градския транспорт вероятно ще се върнат до месец и половина

© ECONOMIC.BG / БТА
Столичният общински съвет по всяка вероятност ще върне картите за една линия при пътуване в градския транспорт. Задължителната валидация също ще отпадне. Така общинарите ще направят „ремонт на ремонта“, но този път не на инфраструктурата в града, а на транспортната политика. Заявките за това дойдоха при откриването на първото заседание на СОС за годината.
Сигнали за връщане на картите дават от почти всички политически сили в местната власт. Това се случва след огромно обществено недоволство. От началото на годината партиите се надпреварват взаимно да се обвиняват кой е подкрепил решението за отпадане на картите за една линия и заместването им с месечни за всички линии. За да тушират недоволството, най-вероятно всички ще подкрепят връщането на картите, особено с оглед на предстоящите местни избори.
Днес председателят Георги Георгиев призова общинските съветници да върнат превозния документ. Това обаче няма да стане веднага, тъй като трябва да се проведе обществено обсъждане, а след това и ново гласуване. Цялата процедура може да се извърви в рамките на месец и половина, коментира Георгиев. Той вече вдигна и жълт картон на Центъра за градска мобилност заради лошата комуникационна стратегия.
Очевидна е реакцията на гражданите, 36 хиляди от тях бяха лишени от правото да избират сами дали да ползват годишната или месечната карта. Това трябва да бъде поправено и очаквам от комитета в спешен порядък да вземе такова решение.“
Той обясни, че общински съветници, които са се подписали под новите правила се извъртат през последните дни. „Предложението за отпадането на картата е подписано от общински съветници, единодушно, членове на този комитет от всички политически групи - както колегите Зарков и Прошков от ГЕРБ, така и Калоян Паргов и Альоша Даков от БСП, имаме подпис на Симеон Ставрев от ДБ, а най-гласовитият радетел за градски транспорт - Борис Бонев също е автор на тази идея.“
По думите му системата с електронните билети за време работи добре. За първите 11 дни на годината са продадени 35 хиляди такива билета.
Тарифната политика е добра и няма да позволя едно малка камъче да обърне колата.“
В своите декларации различните политически групи не пропуснаха да засегнат темата. От БСП заявиха, че не са подкрепили отпадането на едномесечните карти при гласуването през лятото, както и че са предложили цената на билета от 1.60 лв. да не бъде вдигана.
Наясно сме с тежкото финансово състояние на столичния градски транспорт, но няма как да се съгласим цялата тежест да бъде прехвърлена върху и без това изтънелите портфейли на софиянци. В този си вид Наредбата е несправедлива спрямо гражданите.“
От „Патриоти за София“ коментираха, че темата с тарифната политика се превръща в политическа шизофрения, тъй като „едни подписват, после се отричат от подписите си, настава групова амнезия кой какво е предложил и т.н.“ В крайна сметка видовете и цените на превозните документи са политически акт, изразител са на политика, която се води в обществения транспорт. И макар едно предложение да е правилно от експертна гледна точка, не е задължително то да е обществено приемливо и защитимо пред гражданите.
Очевидно прословутата карта за една линия във всичките ѝ вариации ще бъде върната като превозен документ. Очевидно задължителната валидация падна жертва на грешната или липсваща комуникационна стратегия.“