Пазарът на автомобили в Китай се възстановява
Продажбите на превозни средства на дребно са се увеличили със 7.9%
Възстановяването при продажбите на автомобили в Китай се ускорява през юли, което означава, че най-големият пазар за превозни средства в света излиза от двугодишния спад, защото и самата китайската икономика се възстановява от пандемията от коронавируса, пише Bloomberg.
Продажбите на дребно на седани, джипове, миниванове и многофункционални превозни средства се увеличават със 7.9% през юли спрямо година по-рано, до 1.63 млн. броя, съобщава Китайската асоциация на автомобилните производители. Тенденцията при продажбите продължава да се подобрява на месечна база от март. През юни беше отчете спад от 6.5%.
Продажбите на автомобили в Китай нараснат след спада през юли
Автомобилната индустрия се фокусира върху повторното отваряне на шоурумите и търговските центрове, докато хватката на пандемията в Китай отслабва, като смятат, че това ще доведе до трайно увеличаване на търсенето. Избухването на заразата в страната засили вече съществуващия спад при продажбите на автомобили на фона на забавящия се икономически растеж и търговското напрежение със САЩ.
И все пак предизвикателствата пред индустрията остават – икономиката все още не се е възстановила напълно, а новите технологии като електрическите двигатели могат да подтикнат някои купувачи да отменят решението си за покупка, докато не бъде постигнато по-голямо разнообразие на пазара за електромобили.
Зелена светлина за бранша
Брутният вътрешен продукт (БВП) на Китай нарасна с 3.2% през второто тримесечие спрямо 2019 г., след като страната отчете спад от 6.8% през първото тримесечие. Автомобилните продажби на едро нарастват в Китай с 8.5% през юли на годишна база до 1.67 млн. броя. Това предполага увеличаване на материалните запаси, което сигнализира, че потребителските продажби не са били толкова силни, колкото продажбите на производители към дилъри.
Инвеститорите продължават да бъдат насърчавани от динамиката в продажбите. Акциите на Volkswagen AG, която развива сериозен бизнес в Китай, поскъпват с над 40% от средата на март досега, докато тези на американския концерн General Motors Co. отчитат скок в стойността от около 60% за същия период. Книжата на местния производител Geely Automobile Holdings Ltd. поскъпват с над 60%, докато тези на Brilliance China Automotive Holdings Ltd., партньор на BMW AG в Китай, прибавят към стойността си около 70%.
Германските и японските концерни ще се възползват в най-голяма степен от възстановяването на търсенето в Китай, докато продажбите им на други места по света остават понижени заради пандемията. И все пак дейността на GM и Ford Motor Co. най-вероятно ще бъде помрачена от ескалиращото напрежение между Вашингтон и Пекин заради Хонконг, смята Стив Ман от Bloomberg.
Продажбите на едро при електрическите, хибридни и водородни автомобили нарастват за първи път през тази година, като за юли показателят се увеличава с 19 на сто до 98 хил. броя. Лидерът на пазара Tesla, която вече стартира доставките на своя седан, произведен в завода на концерна в Шанхай, бързо зае първото място в класацията за чисти електромобили. Компанията на Илон Мъск е продала 11 014 броя електромобила през юли в Китай.
От своя страна BYD се класира на първо място при новите енергийни превозни средства с продажби от 14 000 броя. Подкрепената от Уорън Бъфет компания беше подкрепена от продажбите както на електромобили, така и на бензинови хибриди. Очаква се продажбите на нови енергийни автомобили да достигнат 1.1 млн. броя през тази година, като делът на Tesla може да достигне 100 хил. броя, прогнозира Китайската асоциация на автомобилните производители.