По-добра защита за потребителите при фалирал туроператор
Туристическите пакети на около 300 души са били отменени преди празниците
Министерството на туризма ще предложи законодателни промени, които да осигурят по-добра защита на потребителите при неосъществяване на платена организирана екскурзия и фалит на туроператори, съобщиха от министерството. Причината е пореден случай преди почивните дни, когато туроператор остави 300 души без почивка.
На 29 април туроператор и туристически агент „Арайвалс- Иди“ ООД е изпратил уведомление до своите партньори, че не може да изпълнява дейността си и започва процедура по несъстоятелност. Веднага е установен контакт с Комисията за защита на потребителите и са изпратени на място експерти на Министерството на туризма. Министерството на туризма е поискало да бъде наложена имуществена санкция на фирмата, тъй като не е уведомено от нея за започнатата процедура по несъстоятелност, съгласно Закона за туризма.
Установено е, че за предстоящите празници са продадени туристически пакети за Сардиния, Италия на 160 човека, за Римини, Италия 9 на 45 човека и за Лефкада, Гърция – за 80 човека, които пътувания няма да се осъществят. Според получената информация, фирмата има сключена застраховка „Отговорност на туроператора”, валидна до 8 юли 2015 г. с лимит на отговорност 900 000 лв.
В понеделник ще има среща с представители на браншови организации, за да се обсъдят предстоящите промени. Предстои среща и с Асоциацията на българските застрахователи.
Уведомена е и Комисията за финансов надзор, за да бъдат проучени възможностите за подобряване на условията при сключване на туроператорска застраховка и механизмите за прилагането й в подобни случаи, както и за по-ефективен контрол в сектора.
"Знаем за около 300 души, които трябваше да пътуват през майските празници. Хубавото е, че нямаме информация за бедстващи туристи", коментира случая Георги Рачев от Управителния съвет на Българската асоциация на туристическите агенции пред Нова телевизия.
Осмен тези около 300 души засегнати са и хора, направили ранни резервации за есента, уточни Рогачев.
"По случая е стартирана проверка. Установихме, че е налице валидна застраховка за отговорността на туроператора, посредством която могат да се удовлетворят засегнатите потребители", заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Той препоръча на всички, които са платили за пътуването, да посетят клоновете на "Евроинс", където да представят договора, който са сключили, заедно с касовия бон.