Подводен тунел ще свързва Талин и Хелзинки
Пътуването ще отнема 30 минути

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 1 мин.
Най-дългият подводен жп тунел в света ще свързва естонската столица Талин и финландската столица Хелзинки. Тунелът ще скъси времето за придвижване между двата града до 30 минути и се очаква да бъде готов до 2040 г.
Дължината му ще бъде 103 км, а в най-дълбоката му част - 215 метра под морското равнище, съобщава Порталът на европейските общини TheMayor.EU.
През тунела дневно ще се движат 40 пътнически влака, 11 влака за автомобили, 17 влака за товарни автомобили (камиони и ванове) и три товарни влака. Цената на билета се очаква да бъде 18 евро в посока, а сезонният билет ще струва 480 евро на месец.
Тунелът да увеличи броя на пътниците между Хелзинки и Талин до около 23 млн. души всяка година и ще пренасочи пътникопотока от фериботния към подземния транспорт.
В момента фериботният трафик между двата града е натоварен. През миналата година по маршрута са преминали 9 млн. пътници. Предвижда се през 2050 г. броят им да нарасне до 14 млн.
Инвестицията, необходима за изграждането на подводния тунел възлиза на около 16 млрд. евро. Двете държави очакват 40% от тях да се покрие от ЕС.
Дължината му ще бъде 103 км, а в най-дълбоката му част - 215 метра под морското равнище, съобщава Порталът на европейските общини TheMayor.EU.
През тунела дневно ще се движат 40 пътнически влака, 11 влака за автомобили, 17 влака за товарни автомобили (камиони и ванове) и три товарни влака. Цената на билета се очаква да бъде 18 евро в посока, а сезонният билет ще струва 480 евро на месец.
Тунелът да увеличи броя на пътниците между Хелзинки и Талин до около 23 млн. души всяка година и ще пренасочи пътникопотока от фериботния към подземния транспорт.
В момента фериботният трафик между двата града е натоварен. През миналата година по маршрута са преминали 9 млн. пътници. Предвижда се през 2050 г. броят им да нарасне до 14 млн.
Инвестицията, необходима за изграждането на подводния тунел възлиза на около 16 млрд. евро. Двете държави очакват 40% от тях да се покрие от ЕС.