Потребителското доверие в САЩ изненадващо се е понижило
Домакинствата изпитват опасения относно перспективите при работните места и доходите си
~ 1 мин.
Потребителското доверие в САЩ неочаквано се е понижило през октомври
заради опасения на домакинствата за краткосрочната прогноза за
развитието на бизнеса и за създаването на нови работни места, пише
Reuters.
Международната неправителствена организация Conference Board обяви, че индексът ѝ за потребителското доверие през вече приключващия месец се е понижил до 125.9 пункта, след като равнището на показателя за септември бе ревизирано нагоре до 126.3 пункта. Преди бе съобщено, че индексът за потребителското доверие през септември е бил на ниво 125.1 пунка. Спадът на индекса е изненада за икономическите анализатори, които са прогнозирали, че нивото му през октомври ще се повиши до 128 пункта.
Показателят за потребителското доверие се основана на оценката на потребителите относно текущите условия в бизнес средата и на пазара на труда. Индексът за очакванията на купувачите, базиран на краткосрочната им прогноза за доходите им, бизнес условията и пазара на труда през този месец се е понижил до 94.9 пункта в сравнение с ниво от 96.8 пункта през септември.
„Очакванията леко се влошиха, тъй като потребителите изразяват някои опасения по отношение състоянието на компаниите и перспективите за работни места“, коментира Лин Франко, директорът по икономическите индикатори в Conference Board. „Въпреки това равнищата на доверие остават високи и няма индикации, че потребителите ще ограничат празничните си разходи“, добавя тя.
Международната неправителствена организация Conference Board обяви, че индексът ѝ за потребителското доверие през вече приключващия месец се е понижил до 125.9 пункта, след като равнището на показателя за септември бе ревизирано нагоре до 126.3 пункта. Преди бе съобщено, че индексът за потребителското доверие през септември е бил на ниво 125.1 пунка. Спадът на индекса е изненада за икономическите анализатори, които са прогнозирали, че нивото му през октомври ще се повиши до 128 пункта.
Показателят за потребителското доверие се основана на оценката на потребителите относно текущите условия в бизнес средата и на пазара на труда. Индексът за очакванията на купувачите, базиран на краткосрочната им прогноза за доходите им, бизнес условията и пазара на труда през този месец се е понижил до 94.9 пункта в сравнение с ниво от 96.8 пункта през септември.
„Очакванията леко се влошиха, тъй като потребителите изразяват някои опасения по отношение състоянието на компаниите и перспективите за работни места“, коментира Лин Франко, директорът по икономическите индикатори в Conference Board. „Въпреки това равнищата на доверие остават високи и няма индикации, че потребителите ще ограничат празничните си разходи“, добавя тя.