Превозвачите не искат да плащат „прекомерно скъпата“ тол система

Транспортният бранш е твърдо против да му се вдигат пътните такси, настоява леките коли да плащат повече

Превозвачите не искат да плащат „прекомерно скъпата“ тол система

Снимка: Красимир Свраков

2270 ~ 2 мин. четене
Глория Христова Автор: Глория Христова

Две от най-големите организации в транспортния бранш – Камара на автомобилните превозвачи в България и Съюз на международните превозвачи – не са съгласни с идеята на регионалния министър Виолета Комитова за по-високи тол такси.

В телевизионно интервю Комитова обяви, че автобусите и тежкотоварните превозни средства трябва да плащат повече, защото те увреждат най-много от пътищата в страната. Така системата, която работи на загуба и все още генерира ниски приходи, всъщност ще даде възможност МРРБ да разполага с повече средства за ремонт на пътища в страната.

Несериозно е един служебен министър, на който му остава месец на поста, да обяви, че ще вдига таксите“, заяви пред БНР Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Той допълни, че ресорното ведомство не е поканило фирмите на дискусия, за да обсъдят темата.

Увеличението на пътните такси за тежкотоварните превозни средства е недопустимо, смятат от Камарата на автомобилните превозвачи. В позиция до медиите се посочва, че развитието на пътната инфраструктура не може да минава през „безцелно събиране на пари“.

„Камара на автомобилните превозвачи в България категорично заявява, че транспортния бранш отказва да носи отговорност за прекомерно скъпото изграждане на тол система в България. От самото начало алармирахме, че предвидените 180 млн. лв. за изграждането й  у нас е прекалено голяма цена, която ще бъде платена от българския данъкоплатец. Транспортния бранш отказва да плаща финансовите загуби на АПИ заради плащането на 7% комисионна към Националните доставчици на услуги.“

Камарата посочва, че подкрепя плащането на тол такси, но ако то става по справедлив начин, по който и лекият трафик да плаща такси.

Единствено по този начин би могло да се постигне честен и недискриминационен модел на пътно таксуване, защото към този момент, който и да е лек автомобил в страната използва 20 000 км от републиканската пътна мрежа за едва 0.26 лв. на ден, в случай че собственикът му си е закупил годишна винетка на стойност 97 лв.“

За сравнение от Камарата посочват, че курс от София до Бургас по АМ „Тракия“ с най-масово използвания камион в страната – екокатегория Евро 3, струва на превозвачите 57.59 лв. в посока.

Подкрепи Economic.bg