Приходите от онлайн хазарт в ЕС ще достигнат рекордните 30 млрд. евро

© ECONOMIC.BG / BetIndex
Приходите от онлайн игри, генерирани от хазартни оператори в Европейския съюз (ЕС) през последната година, възлизат на 26.3 млрд. евро, като пазарът се очаква да нарасне до почти 30 млрд. евро до 2022 г. Хазартните онлайн игри са отговорни за 23.2% от общите приходи от хазарт в 27-те държави членки и представляват 49.2% от глобалния пазар на игри.
Европейската асоциация за залози и игри дава прогнози за увеличаване на общите приходи от онлайн игри в ЕС до 27.4 млрд. евро през 2021 г. и до 29.3 млрд. евро през 2022 г.
Въпреки значителното повишение на приходите от онлайн хазарт това няма да компенсира спадовете в наземните казина, като се очаква приходите им да спаднат до 49.6 млрд. евро поради затварянето на множество наземни казина заради коронавируса.
Спортните залагания остават най-популярната форма на онлайн игри с пазарен дял от 42.5% преди казиното, включително слотовете, с 32.4%. Следва лотарията с 12.6%, покер с 5%, бинго с 4.3% и други игри с 3.2%.
В момента играчите в ЕС са по-склонни да използват настолни компютри за онлайн игри като 57% от онлайн залозите са направени през настолни компютри в сравнение с 43% направени през мобилни устройства. Европейската асоциация за залози и игри обаче очаква мобилните устройства да изпреварят настолните компютри като основна платформа за игри през 2021 г. Прогнозите са тази тенденция да продължи, като залаганията през мобилни устройства се очаква да достигнат до 58,2% дял през 2025 г.
Напусналото Европа Обединено кралство все пак е най-големият пазар за онлайн игри през последната година, с пазарен дял от 34.2%. Германия е следващата най-добре представяща се държава с дял от 11.1%, след това се нареждат Франция с 8.8%, Италия с 8.1% и Швеция с 5.2%.
В бъдеще се очаква стабилният растеж на европейския пазар на онлайн хазарт да продължи, като брутният приход от онлайн игри се очаква да нарасне с приблизително 7% годишно и да достигне 33,6% от общите приходи от хазарт в Европа до 2025 г.
Според Европейската асоциация за залози и игри хазартните оператори в ЕС са имали общо 16 млн. онлайн клиенти, със среден процент на печалба/възвръщаемост на клиентите от 94.3%.
Що се отнася до спазването на нормативните изисквания, през изминалата година са получени общо 145 лиценза за онлайн хазарт в 17 европейски държави. Затворени са също 1.8 млн. клиентски акаунта поради опасения за измама, пране на пари и съмнения относно фиксиране на мачове.
Все още има много място за растеж на пазари като Франция, Германия, Италия и България, където онлайн проникването в общия хазартен пазар е все още сравнително ниско в сравнение с други европейски страни.
Технологичните иновации са движеща сила за индустрията
Още преди пандемията онлайн хазартната индустрия нараства с експоненциална скорост поради появата на нови технологии като хибридни игри, чат ботове, машинно обучение, изкуствен интелект (AI), виртуална реалност (VR) и добавена реалност (AR). Сред всички тях, VR хазартните игри са доказано най-бързо развиващите се с годишен темп от над 21,5%.
Различни проучвания показват, че използването на криптовалути, по-конкретно на биткойни, ще бъде движеща сила в растежа на хазартния пазар през следващите няколко години. Стремежът към интеграцията на блокчейн технологиите не е изненада, тъй като хазартната индустрия често е ранен внедрител на технологични иновации. Въпреки че рисковете за сигурността и сенчестата репутация на криптовалутите повдигат проблеми в сектора, не може да се отрече нарастващият интерес на потребителите.
Как изглежда бъдещето на онлайн спортните залагания в България?
Както видяхме от изминалата година, бъдещето е трудно да се предскаже. Въпреки че индустрията, лицензираните хазартни оператори и техните партньорски компании като betindex.net реагират бързо на промените, предизвикани от пандемията, няма начин да се знае какво ще последва.
Играчите са активно привлечени към иновациите и интересните перспективи на класическите концепции. Виртуалните технологии, особено тези, които се стремят да бъдат по-реалистични и ангажиращи, поеха водеща роля по време на социалното дистанциране. Важно е компаниите да се адаптират към промените на пазара и интересите на своите клиенти, за да останат печеливши и конкурентни.
Българският хазартен пазар не обича аутсайдери. Сега, когато ключови играчи напуснаха нишата и има по-голям интерес от страна на големи международни компании като Sportingwin, се надяваме, че повече ще получат лицензи в България. Много компании търсещи лиценз за хазартна дейност у нас все още твърдят, че черният списък е незаконен и е наложен несправедливо. Може ли да има европейско решение по този въпрос в бъдеще и ще се превърне ли пандемията в катализатор на промени в хазартния бизнес, можем само да гадаем.