Германското автомобилостроене е най-слабо от 22 години насам

На годишна база продукцията е намаляла с 9%, като страда основно експортът

Германското автомобилостроене е най-слабо от 22 години насам

Снимка: БТА

2096 ~ 2 мин. четене

Автомобилните производители в Германия са извели от поточната линия едва 4.7 млн. коли през 2019 г., показват данни от индустрията в понеделник. Продукцията през изминалата година е достигнала най-ниското си ниво от 1997 г., като за основна причина се смята търговската война между САЩ и Китай, която ограничи търговията през последните две години, обяснява RFI.

На годишна база продукцията е намаляла с 9%, обявяват производителите от Германската асоциация на автомобилната индустрия, като за това винят „отслабеното международно търсене“. По-слабият апетит от чужбина идва на фона на технологични промени и по-затегнати ограничения по отношение на вредните емисии, усложняващи живота на автомобилната индустрия в най-голямата европейска икономика.

Въпреки всичко новите регистрации на автомобили по германските пътища отбелязаха увеличение от 5% до 3.6 млн. за изминалата година. Износът на автомобили от Германия обаче е паднал повече, отколкото общата продукция. За 2019 г. експортът е намалял с 13% до 3.5 млн. автомобила.

„Спадът в продукцията означава, че Германия продължава да губи позиции в глобалната автомобилна индустрия“, заяви Фердинанд Дуденхофер от Центъра за автомобилни изследвания.

По целия свят автомобилостроенето страда от конфликта между САЩ и Китай. Търсенето намалява, а това се случва точно в момент, когато са нужни инвестиции в проучвания и развитие на високотехнологични проекти като автономно шофиране, хибридно и електрическо задвижване.

Междувременно електрическите мотори в новото поколение автомобили изискват по-малко човешки труд спрямо двигателите с вътрешно горене, което в бъдеще застрашава приблизително 800 000 работни места в автомобилната индустрия на Германия.

От данните става ясно, че SUV автомобилите изпреварват компактните модели като най-популярния клас на вътрешния германски пазар. Много от моделите обаче не се произвеждат в Германия, а в заводи на немските автомобилни производители извън страната.

В изследване, публикувано през декември 2019 г., Дуденхофер прогнозира, че германската автомобилна продукция ще продължи да намалява и през тази година, а прогрес ще се наблюдава чак през 2021 г.

Коментари: 0