Renault с рекордни загуби за 2020 г.
Липсата на електронни компоненти и чипове е свилa производството на компанията със 100 хил. автомобила

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Френският автомибилен гигант Renault SA регистрира рекордни загуби през 2020 г. Ограниченията, наложени заради пандемията от COVID-19, доведоха до рязко свиване на продажбите на автомобили в Европа, която е ключов пазар за компанията, пише Bloomberg.
Френският автомобилен производител отчита нетна загуба от 8 млрд. евро за миналата година. Тя надвишава прогнозите на анализаторите, които бяха за отрицателен финансов резултат от 7.85 млрд. евро.
Renault обосновава историческите загуби с резултатите на японския партньор Nissan, отговорен за повече от половината от загубите (4.9 млрд. евро), и със здравната криза, причинена от пандемията Covid-19, която сериозно засегна сектора.
По-голямата част от загубите са натрупани през първото полугодие, когато строгите карантинни мерки в повечето европейски държави буквално замразиха автомобилния пазар.
„2021 г. ще бъде трудна, имайки се предвид всички неизвестни около здравната криза, както и дефицитът на електронни компоненти. Нашият приоритет е рентабилността и осигуряването на паричните потоци“, се посочва в изявлението на главния изпълнителен директор на компанията Лука де Мео.
Въпреки рекордните загуби, от Renault отчитат значително подобрение на бизнес средата през последните шест месеца на годината. За този период оперативните приходи на автомобилния гигант надвишават разходите с 3.5 на сто.
Де Мео пое управлението на компанията през юли 2020 г., след като неговият предшественик беше отстранен във връзка със скандала около ареста на бившия президент на компанията Карлос Гон.
Основните приоритети на новия изпълнителен директор са свързани с подобряването както на рентабилността, така и на взаимоотношенията с дългогодишните японски партньори на компанията в лицето на Nissan Motor Co.
Rernault вече успя да реализира над 60% от планираните съкращения на разходите в размер на общо 2 млрд. евро, за да се опита да стабилизира компанията. Един от основните проблеми обаче остава дефицитът на глобалния пазар на електронни компоненти и чипове, който през последните 12 месеца е довел до свиване на производството със 100 000 автомобила спрямо планираното.
Данните от компанията показват, че продажбите на Renault за цялата 2020 г. се понижават с над 20% до 2.95 милиона коли.
Производителят на автомобили посочи, че няма да прави никакви прогнози за финансови резултати за 2021 г., като взема предвид несигурността, свързана с пандемията covid-19.
Компанията посочи, че продължава да изпълнява целите от плана си за преструктуриране и оптимизиране на разходите, който би трябвало да покаже ефект още в края на тази година.