Samsung претърпя нов спад на продажбите
Южнокорейската компания започва да произвежда медицинска техника

Технологичният гигант Samsung регистрира разочароващи резултати в данните от продажбите за трето поредно тримесечие, съобщава CNN днес. През последната четвърт на миналата година нетната печалба на южнокорейската фирма са спаднали с цели 27%, спрямо данните за същия период на миналата година. Интензивната конкуренция на пазара за смартфони за пореден път разяжда бизнес амбициите на компанията.
Негативните резултати от последното тримесечие са тревожни, но не и неочаквани за компанията. Печалбите стремглаво намаляват и тази тенденция трябва да е сигнал за Samsung да преоткрият фирмената си философия и успоредно с това да запазят душата на компанията.
Въпреки проблемите в бизнеса със смартфоните компанията показва признаци на стабилизация, след като продажбите на чипове са били силни, а от компанията обявиха, че ще произвеждат 75% от процесорите за iPhone. Другата успешна ниша на компанията е производството на електроника и модули за редица китайски фирми, които използват чиповете им в продукцията си.
В продължение на години компанията разчита на своя ресор за производство на смартфони да носи основните печалби, но сега явно те трябва да преосмислят приоритетите си. Samsung имаше желязна хватка върху основните пазари, включително Китай, като огромните маржове помогнаха на фирмата да се превърне в една от най-големите и най-разпознаваеми световни технологични марки.
Засилващата се конкуренция на пазара за смартфони обаче обърна рязко събитията и Samsung вече се нарежда на трето място в Китай, след Apple и Xiaomi, като втората компания съществува от едва пет години. Анализаторите обаче все още дават малка надежда на Samsung да възвърне господстващото си положение на пазара.
В отговор на конкуренцията от Samsung са решили да реализират ударна стратегия на индийския пазар, където са се прицелили в сегмента на по-евтините смартфони.
„Със забавянето на растежа и огромната приходна база става ясно, че Samsung се нуждае от нов двигател за генериране на печалби“, заяви анализаторът на Bernstein Research – Марк Нюман в края на миналата година.
„Шансовете на компанията да реализират успешно този нов двигател няма да са свързани със смартфоните. Те ще дойдат от друг сектор на бизнес империята на Samsung“. Нюман има в предвид сектора на медицинското оборудване, където Samsung вече осъществи сериозни инвестиции. Според тях това е най-перспективната област пред компанията.
Нюман припомни на любителите на Samsung, че през 1993г. компанията вече претърпя трансформация. Тогава управленският екип отговори на предизвикателствата на глобализацията и цифровизацията, като задейства стратегия, която има основна заслуга за днешната визия на Samsung. Според него е жизнено важно за мениджърите да се вирнат към този момент и да го преоткрият.