Snapchat инвестира $7.7 млн. в патент за геофилтри
Патентът ще предпази компанията от евентуални съдебни сблъсъци с Facebook
~ 1 мин.
Популярното приложение Snapchat инвестира 7.7 млн. долара в ключов патент за геофилтри, който ще ѝ осигури защита срещу евентуални съдебни спорове с гиганти като Facebook и Instagram.
Компанията дебютира за първи път с идеята за геофилтри през миналата година, като даде възможност на потребителите да ги активират според мястото, на което се намират. Идеята бе патентована през 2012 г. от израелската Mobil. Инструментът се оказа особено привлекателен и за рекламодателите, което го направи популярен в социалните мрежи.
Сега Мошей Хоге, сериен предприемач и собственик на Mobil, продаде патента на Snapchat за рекордна за Израел сума. Сделката е била направена по-рано този месец, пише изданието The Tech Portal.
Инвестицията може да се окаже стратегическа за Snapchat, тъй като през последните години се наблюдава известно копиране на някои от функциите от страна на Facebook и Instagram. Покупката на патента гарантира на Snapchat, че ако в бъдеще Facebook заведе дело срещу нея, тя няма да е губещата страна.