София купува нови трамваи и електробуси

Сменят част от паветата по бул. \"Дондуков\"

София купува нови трамваи и електробуси
3911 ~ 2 мин. четене
В програмата на Столична община за автотранспорта е залегнало купуване на електробуси. Един вече тръгна пилотно по линия 84. Освен това започва процедура по закупуване на 120 автобуса, които ще се движат на природен газ, а през миналата година бяха закупени голямо количество китайски дизелови машини. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова пред бТВ тази сутрин.

Тя посочи, че за две години средната възраст на автобусите е паднала от 19 на 12 г., а след още няколко години ще говорим за средно 6 до 7-годишни возила, което е добро равнище за Европа. На 90% са подменени тролеите, а започва процедура за закупуване на още 13 нови трамвая, както и за придобиване на използвани такива от Базел.

Ремонтите

Йорданка Фандъкова анонсира няколко от мащабните ремонти през 2016 г. Булевард „Дондуков” ще има ново по-безшумно трамвайно трасе, нови тротоари, а е възможно и настилката вече да не е само паваж.

Сериозни промени предстоят и по „Граф Игнатиев”, където трябва да се подмени ВиК инфраструктурата, останала от построяването на улицата преди десетилетия.

Трасето на трамвайна линия №5 ще бъде цялостно реконструирано и линията вече ще бъде скоростна.

Кръстовището на две нива на бул.”България” и „Гешов” остава за неопределеното бъдеще, стана ясно от думите на Фандъкова. „Кръстовището няма да може да се направи през следващите 2-3 години. Надявам се, че някога ще може да се направи. Изискваше се повече от година да се блокира изцяло движението по бул. „България”, посочи тя.

В резултат релсовият път в района на кръстовището, останал неремонтиран преди години заради очаквания старт на проекта, сега най-накрая ще бъде приведен в нормален вид.

Ще се работи в района на бул.”Рожен” и Северната скоростна тангента, а бул.”Петър Дертлиев” ще бъде свързан с АМ „Люлин”.

Качеството на въздуха

Най-големият проблем за качеството на въздуха в София през зимните месеци е отоплението на твърдо гориво. Затова и най-високите нива на прахови частици са замерени в дните след Нова година, когато нямаше сериозен трафик в София, посочи Йорданка Фандъкова.

„Замърсяването е в двата квартала близо до периферните райони на София, които най-често се отопляват с твърдо гориво”, обясни тя във връзка с вчерашните данни, според които в „Павлово”, „Надежда” и „Красно село” запрашаването е било до 9 пъти над нормата.

Йорданка Фандъкова каза още, че е обмислян вариант за поставяне на филтри на комините, но той не е бил достатъчно ефективен. Училищата и детските градини, които са на нафта или въглища, постепенно минават на газ, където е възможно, или получават ВЕИ инсталации.
Подкрепи Economic.bg