Социалните мрежи може да спасят туристическата индустрия
Инфлуенсърите биха допринесли много за подобряване на имиджа на дестинациите, смятат експерти

© ECONOMIC.BG / Unsplah
Коронавирусът преобърна начина на работа в много икономически отрасли. Туристическата индустрия безспорно е една от най-засегнатите заради забраните за пътувания между държавите, както и това, че хората трябва да стоят на физическа дистанция помежду си. Икономическите затруднения в тази сфера са големи, ето защо експертите от GlobalData смятат, че реклама на дестинациите в социалната мрежа би спасило индустрията, защото тя е доста по-евтина, отколкото инвестирането в обичайните маркетинг похвати.
Според доклад на GlobalData, цитиран от туристическия сайт TravelDailyNews, със 70% се е увеличило времето, в което хората в Бразилия например сърфират в социалните мрежи в сравнение с преди избухването на COVID-19. Увеличение в прекараните часове, ровейки из социалните мрежи, има и сред американците – с 44%.
„Това предоставя голяма възможност на туристическите компании да съсредоточат своите усилия в социалните мрежи и там да рекламират своя продукт“, казва Бен Кордуел, анализатор в GlobalData. „Компании като Facebook, YouTube и Instagram позволяват да се рекламира в тях и туристическите агенти трябва да се възползват от повишения интерес на хората към социалните мрежи“, казва още той.
„Използването на известни личности (т.нар. инфлуенсъри) за рекламиране на определена дестинация, е ключов момент, от който туристическите агенти трябва да се възползват. Инфлуенсърите могат да помогнат за подобряване на имиджа на дестинации, които вече не са чак толкова атрактивни заради COVID-19 и хората се страхуват да ги посетят“, казва още Кордуел.