8-те суперхрани на 2016 година

Те са здравословни и хранителни

8-те суперхрани на 2016 година

Суперхраните печелят огромна популярност, и то обяснимо. Те са здравословни, защитават имунната ни система, съдържат основните хранителни вещества, правят ни енергични и спомагат за дълголетието.

„Бизнесинсайдър” подреди 8 суперхрани, които ще са във фокуса на потребителите през 2016 година.

Вижте ги:

8. Щурци


Щурците са пълни с протеин. По тази причина те, както и доста насекоми,  са считани за следващите полезни за околната среда суперхрани. Те могат да се смилат на протеинова пудра, която да се влага в приготовлението на множество храни- бисквити, сладкиши, шейкове. Да, мисълта да се хапват буболечки може и да е отблъскваща, но ако те се ползват за съставка от храната, изглежда някак по-приемливо.

7. Бобови растения


Става дума за изсушени семена от леща, боб и нахут. ООН обяви, че 2016 г. е  тяхната година. Бобовите семена вече са в над 75% от хранителните режими в развиващите се страни, и едва 25% в развитите. Така че предстои делът им да се увеличава. Те съдържат 20-25% протеини, което е близо до нивата в месото (30-40%). А производството им е по-малко ресурсоемко от това на месата.

6. Амарант


Амарантът, наричан още щир, е новата киноа, смятат експертите по хранене. То е зърнено растение, което се готви бързо и може да се добавя в салати, супи или яхнии. Съдържа високи количества протеин, фибри, витамин Б и някои важни минерали. Използва се за сваляне на холестерола и кръвното налягане.

5. Кефир


Ферментиралата млечна напитка, с висока хранителна стойност съдържа пробиотици. Много специалисти го считат за по-добрия вариант на киселото мляко. Прави се от краве или козе мляко, ферментира до 24 часа и после зърната се отстраняват от течността.

4. Теф


Това африканско житно растение и с високи хранителни показатели и по вкус прилича на амаранта или киноа. Има високо съдържание на фибри, калций и желязо, не съдържа глутен. Традиционно се отглежда в Етиопия и Еритрея, но може да се култивира при различни климатични условия – от височини на морското равнище до 3000 метра.

3. Моринга


Често е наричана дървото-чудо или дървото на живота. Среща се в африканските и азиатски държави и почти всяка част от това растение – шушулките, листата, семената – стават за ядене. Отличен източник е на витамин Б6, витамин С и желязо. Може да има огромно приложение не само като храна, но и в козметиката и медицината.

2. Водорасли


Те растат супер бързо и не им трябва вода или торове. Не само пречистват океаните от азот и въглероден диоксид, но и не замърсяват околната среда при производството си, за разлика от много храни. Те са мощен антиоксидант, изчистват токсините от организма, съдържат от 15 до 40% растителни белтъчини (почти всички аминокиселини), провитамин А и почти всички останали витамини, включително В12.

1. Хранителни отпадъци


Всъщност те не са странни, както звучи на първо четене. Вместо да изхвърлят част от храната, ресторантите намират креативни начини да използват ядивните части от растенията и животните. Миналата година шеф Дан Барбър, носител на редица награди, две седмици готви в ресторанта си в Ню Йорк с остатъчни храни като какаови семена, тестени отпадъци или зеленчукова маса.

Коментари: 0