Теленор България стартира 5G мрежата си до лятото
Телекомът официално влиза в търговската надпревара, на която A1 и Vivacom дадоха ход още през 2020 г.
Теленор България обяви, че ще стартира мрежата си от ново поколение (5G) на 10 юни, с което официално влиза в търговската надпревара, в която конкурентите ѝ A1 и Vivacom вече се впуснаха. Новината бе съобщена на събитие за журналисти днес.
До лятото мрежата ще покрива големите градове и основните морски курорти, като компанията ще продължи да разширява 5G покритието, добавяйки нови локации. Целта на телекома е до средата на 2022 г. да се утвърди като лидер по отношение на покритие на 5G мрежата и качество на клиентското изживяване.
Като компания, ориентирана изцяло към клиентите си, водещ ангажимент за нас е да стартираме нашата 5G свързаност възможно най-бързо, коментира главният изпълнителен директор на Теленор Джейсън Кинг.
От Теленор изтъкват, че плановете им за развитие на 5G мрежата са фокусирани върху най-важния „актив“ на компанията – клиентите и техните потребности от съвременни телекомуникационни услуги. Затова и целта на телекома е да стартира своята 5G мрежа с напълно изградена еко система от всички задължителни елементи, за да осигури на своите клиенти първокласно 5G изживяване.
Теленор последен от трите големи телекома в България стартира комерсиална 5G мрежа. Първи това направиха от Vivacom през септември 2020 г., но по метода на „динамично споделяне на спектъра“ или DSS, т.е. чрез обединяване на 4G и 5G ресурс. Месец по-късно А1 стартира на практика първата реална мрежа от ново поколение – на 5G честоти и чрез 5G оборудване.
Новината за старта на търговската мрежа на Теленор идва малко след края на интригата около раздаването на честотите за 5G, която се разрази през изминалите няколко седмици.
На събитието днес Теленор за четвърти път получи Best in Test сертификат за качество на мрежата от umlaut, водеща международна компания за измерване на качеството на мобилни мрежи и определяща златния стандарт в сектора.
„Непрекъснатото подобрение на мрежата на Теленор от март 2020 г. до април 2021 г. увеличи резултата на компанията с близо 50 точки според нашата методология за оценка на качество на мрежите. Това е забележително постижение, особено в настоящите предизвикателни COVID времена“, коментира Хакан Екмен, главен изпълнителен директор Телекомуникации в umlaut.