Tesla изостава много по продажби на електромобили в Европа
Големите надежди на компанията са насочени към милиардния китайски пазар
Компанията за производство на електрически автомобили Tesla Inc загуби челната си позиция при продажбите в Европа, според доклад на EV Volumes. По последни данни Model 3 е на четвърта позиция по продажби на Стария континент. Пред Tesla се нареждат автомобилните компании Renault, Volkswagen и Hyundai, предава CNBC. Към днешна дата европейският пазар на електромобили е най-големият в света, поставяйки Китай и САЩ съответно на втора и трета позиция.
„Самият факт, че Tesla беше изместена от пазарната класация би трябвало да притесни поне малко инвеститорите. Но въпреки това смятам, че компанията ще остане един от най-големите производители на автомобили в бъдеще“, заяви директорът на датската инвестиционна банка Saxo Bank Питър Гарни.
Пред медията той изтъкна факта, че въпреки падането в класацията, акциите на компанията са нараснали с повече от 21% само за първите две седмици от новата година. И припомни, че през 2020 г. те скочиха с над 700%, превръщайки изпълнителния директор Илон Мъск в най-богатия човек на света.
По данни на EV Volumes на първо място по брой продажби в Европа е моделът Renault Zoe, следван от VW ID.3 и серията Kona на Hyundai. Model 3 остава на четвърта позиция.
„Още по-фрапиращо е, че Model S и Model X на Tesla не са дори в топ 20“, добавя Гарни, като пояснява, че „това трябва да бъде червена светлина за инвеститорите“.
Припомняме, че вчера американската национална администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) „учтиво помоли“ компанията да изтегли от пазара 158 000 автомобила, заради проблем с безопасността им.
Изпълнителният директор на Renault Лука де Мео пък вчера обяви новите цели на компанията, които са за увеличение на производството на електрически автомобили, по-сериозно технологично развитие на моделите и утвърждаване на марката на световните пазари.
Според прогнозите на американската инвестиционна компания Wedbush Securities „въпреки сегашните лоши позиции на Tesla тя успешно се налага в Китай, което е не малка победа“.
Инвестиционната компания прогнозира, че до 2022 г. повече от 40% от продажбите на Tesla ще дойдат от Китай и „ако превземе този пазар не й трябва нищо друго“.