Uber с рекордна глоба в САЩ заради кражба на лични данни

Компанията трябва да плати 148 млн. долара заради нарушение от 2016 г.

Uber с рекордна глоба в САЩ заради кражба на лични данни
572 ~ 2 мин. четене
Компанията за споделено пътуване Uber трябва да плати 148 млн. долара, след като бе установено, че е умишлено е прикрила едно от най-големите изтичания на лични данни. Случаят е от 2016 г. и засяга потребители от всички щати в САЩ. 

Според съдебния иск са откраднати данните на 57 млн. души, а компанията е нарушила закона, като умишлено е прикрила хакерското нападение. 

Пробивът бе разкрит през 2017 г., когато стана ясно, че Uber плаща на компютърни специалисти 100 000 долара, за да унищожат следите за престъплението. Така срещу нея започна съдебно разследване, а като част от последвалото споразумение компанията се задължи да разработи и приложи корпоративна програма, която да задължи служителите да докладват за неетично поведение. Uber се ангажира да засили мерките за сигурност на данните и да започне да уведомява в случай на нарушения, както и да наеме независима трета страна, която да извършва мониторинг. 

„Това рекордно споразумение трябва да ни изпрати ясно послание: ние имаме нулева толерантност към онези, които пренебрегват закона и оставят информацията на потребителите и служителите уязвими“, коментира генералният прокурор на Ню Йорк Барбара Ъндърууд в изявление в сряда. В нюйоркския бюджет ще влязат около 5.1 млн. долара от глобата. 

„Решението на сегашния мениджърски екип да оповести инцидента не само е правилно, но и въплъщава принципите, с които работим днес: прозрачност, почтеност и отчетност“, написа в блога си в сряда главният юридичски съветник на Uber Тони Уест. По негови думи компанията ще продължи да инвестира в по-добра защита, така че да опази клиентите и техните данни сигурни. „Ангажираме се да поддържаме конструктивни и сътруднически отношения с правителствата по цвета“, изтъква още той. 

Сегашното споразумение идва на фона на усилията на Uber да изчисти името си от скандалите, в които се забърка през последните няколко години. Близо година вече компанията се управлява от нов изпълнителен директор – Дара Косровшахи, който дойде на мястото на Травис Каланик след. Рокадата се наложи, след като бяха установени и други нелоялни практики, както и след прогонването на превозвача от редица държави. Повод обаче бе ескалацията на драмата около оплакванията за сексуален тормоз в организацията. 
Подкрепи Economic.bg