Всеки четвърти клиент е отказал поръчката на Tesla Model 3
Това твърдят анализаторите от Second Measure, компанията оспорва данните

© ECONOMIC.BG / Tesla
~ 1 мин.
Клиенти поискаха от Tesla да им върне депозитите за електрически коли Model 3. В резултат на това към края на април 23% от заявките в САЩ са били анулирани, а сумите възстановени. Това сочат данните на компанията Second Measure, занимаваща се с анализи на анонимни покупки чрез кредитни и дебитни карти, пише ReCode.
Tesla започна да приема депозити от 1000 долара за новия си ниско бюджетен електромобил Model 3, като очакванията бяха, че хората ще получат колите си през 2018 г. Впоследствие обаче компанията се сблъска със задълбочаващи се проблеми с производствения цикъл, довели до значителни забавяния.
Tesla коментира новината с думите, че данните на Second Measure са неточни. Производителят обаче отказа да предостави своите вътрешни такива. Миналия август изпълнителният директор на компанията Илон Мъск призна за 12% отменени поръчки, което тогава се равняваше на 63 000 автомобила на фона на всички заявки към онзи момент.
Според анализатори анулираните поръчки не са непременно нещо лошо за Tesla, тъй като сега производствената ѝ ставка пада. Също така се предполага, че потенциалните клиенти може отново да направят депозит, когато цикълът стане по-редовен.
До момента компанията е успяла да достави едва 8 180 електромобила Model 3.
...