Защо компаниите трябва да се адаптират към Поколението Z
Новата генерация става все по-съществена част от работната сила по света

© ECONOMIC.BG / Deposit Photos
За първи път тази година служителите от Поколението Z ще надхвърлят т. нар. бейби бумъри сред американската работна сила. Това на практика означава значителна промяна на работното място. А според няколко скорошни изследвания те се сблъскват с редица пречки на работното място.
За да се създаде среда, в която Поколението Z да може да процъфтява, според експертите е важно традиционните работни практики да бъдат прекроени. Според друго скорошно проучване, цитирано от Forbes, 45% от мениджърите по наемане на персонал определят Поколението Z като най-лошото за управление. По тази причина някои бизнес лидери смятат, че по-младите служители трябва да се придържат към техните стандарти вместо те да се приспособят към новата работна сила.
Други експерти настояват, че пренебрегването на кариерните амбиции на това поколение има цена – 44% от служителите от Поколението Z казват, че планират да напуснат през следващите шест месеца, защото тяхната компания няма подкрепа за кариерно развитие.
Как работното място може да се адаптира към Поколението Z
Всъщност ръководителите, които активно ангажират Поколението Z в процеса на решаване на проблеми, могат автоматично да имат конкурентно предимство. Това смята ръководителят на клиентски стратегии в Ernst&Young Марси Мериман.
Тя сравнява навлизането на това поколение на пазара на труда като „навлизане в друга планета“.
Примерите включват конвенционални начини на работа, изисквания в офиса, строги графици с фиксирани часове и очакване за ексклузивен ангажимент към един работодател“, посочва тя пред Forbes.
Мериман признава, че някои ръководители се адаптират към навиците и очакванията на Поколението Z по-добре от други и най-добрите правят повече, за да се учат от него, като същевременно ги насочват как да бъдат по-успешни.
„Примерите за адаптиране и учене от Поколението Z включват използването на нови инструменти и технологии, които могат да осигурят близка и дългосрочна продуктивност и ефективност на организациите“, отбелязва тя. „Някои лидери на компании искат мнението на Поколението Z за това как да решават предизвикателства – независимо дали относно ефективността или как трябва да комуникират и да обслужват своите клиенти“.
Според Космин Питигой, финансов директор във Flywire, Поколението Z носи свои собствени ценности и перспективи, които не бива да се отхвърлят. Вместо това той вярва, че лидерите могат да се учат от тях.
„Като цяло поколението Z е по-мотивирано от възможностите за кариерно развитие, прозрачността и баланса между работата и личния живот и това е най-социално осъзнатото поколение“, твърди той. „Това може да бъде мощно и положително влияние върху работната среда. Насърчавам ръководителите, които искат да се адаптират, да възприемат обратен менторски манталитет. Това означава, да бъдат отворени да се учат от тях и техния начин на мислене и да задават въпроси на тях и на себе си. Гледайте как работят вашите служители от Поколението Z, учете се от тях и след това интегрирайте наученото със собствения си опит и подход.“
Как Поколението Z може да се адаптира към работното място
Питигой съветва Поколението Z да се опита да научи всичко, което може в новата си роля.
Aз съм твърдо убеден, че винаги има място за растеж за всеки човек, във всяка роля и във всяка компания. Поглъщайте цялото знание, което евентуално можете да усвоите от хората около вас.“
Той насърчава новото поколение на пазара на труда, ако получи възможност, да опитва различни роли в компанията като възможност за учене и растеж в организация, която цени непрекъснатото развитие.