Аутсорсинг индустрията е най-желаният сектор за развитие сред младежите

Това показва проучване на TELUS International Europe за нагласите на хората на пазара на труда в София и Пловдив

Снимка: Pexels
Аутсорсинг индустрията е най-желаният сектор за развитие сред учащите младежи, следван от маркетинг/реклама и продажби/търговия. Това показват резултатите от проучване, инициирано от TELUS International Europe, за изследване на нагласите на хората на пазара на труда в София и Пловдив. 

Вече заетите в аутсорсинг индустрията пък не мислят за промяна на бранша. Основните мотиви, които ги задържат в него са множеството социални придобивки, доброто заплащане и възможността за работа по различни проекти за глобални компании. Business Process Outsourcing (BPO) секторът затвърждава позицията си на сигурно работно място за владеещите повече от един чужд език, като това посочват над 48% от анкетираните, сравнено с 40% година по-рано.

От тазгодишните данни личи и нарастване на познаваемостта на BPO сектора, както и атрактивните възможности, които той предлага. За малко повече от година се забелязва осезаема промяна от 25% на 50% в познаването на възможностите, предлагани от аутсорсинг индустрията в страната по данни от проучванията за периода.

„От основна важност за нас е позиционирането на аутсорсинг индустрията като желан и сигурен сектор за развитие на младежите и владеещите повече от един език“, коментира Кристина Иванова, вицепрезидент „Операции“ в TELUS International Europe. Тя изтъква, че създаването на множество кампании за първа заетост сред младите и връщането българите в родината стимулират както родната икономика, така и се допринася за цялостното развитие на BPO сектора у нас. 

През 2018 г. той генерира около 5% от БВП, а очакванията през 2021 г. са да достигне до 7.9%, казва още Иванова.



Що се отнася конкретно до TELUS International Europe, компанията бележи ръст в разпознаваемостта си на пазара на труда от 27% през 2018 година на 56% през 2019 година. 

Компанията поддържа две платформи. „Твоята първа работа има значение“ цели да промени нагласите към първата работа и да предостави практическа информация на младежите за стъпките при намиране, кандидатстване и реализация при първата им работа. А „Мога там, искам тук“ е насочена към българите в чужбина и възможността те да се завърнат и реализират в родината.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: София | работа | Пловдив | младежи | аутсорсинг | пазар на труда | първа работа | TELUS | аутсорсинг индустрсия

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини