Златка Карабаджакова-Енчева, мениджър в българския производител на мивки:

Новият завод на ФАТ трябва да е готов до 2020 г.

Насочени сме към потребителя и неговите желания, казва мениджърът на компанията

Снимка: ФАТ
ФАТ 13:01 25.04.2019
ФАТ е един от големите български производители на кухненски мивки и прагове за баня. През последните няколко години доверието към компанията от страна на потребителите значително расте и ФАТ продължава да получава множество добри отзиви. Фирмата има собствено производство и продуктите ѝ могат да бъдат намерени в строителни супермаркети, мебелни магазини и шоуруми за баня в цяла България, а също и в Румъния. Поканихме за интервю един от мениджърите на компанията - Златка Карабаджакова-Енчева, която ще ни разкаже повече за кухненски мивки ФАТ и пътят към създаването на успешен бизнес в България.

- Г-жо Енчева, каква е историята на ФАТ? Как се е родила идеята?

- Историята започва през далечната 1982 г., когато компанията стартира като малко семейно производство на рекламни сувенири от полиестерна смола. С натрупания опит и в желанието си да бъдат задоволени потребностите на клиентите, продуктовото портфолио се разширява и ФАТ се превръща във водещ български производител основно на композитни кухненски мивки. В началото на 2003 г., откогато и аз съм част от екипа на фирмата, се обособява и търговски отдел. В периода 1996-2006 г се произвеждаха акрилни вани и поддушови корита, които във времето отпаднаха от асортимента ни. Прагът за поддушово пространство възникна като естествен заместник именно на тези акрилни изделия - по-конкретно като алтернатива на поддушовото корито, защото потреблението им падаше и реално именно пазара ни го подсказа. Вече над 10 години и прагът жъне успехи в света на банята.

- Какви са предимствата на ФАТ пред другите мивки на пазара?

- Продуктите ни са резултат от над 35-годишен опит, насочен изцяло към постоянното подобряване на качеството, функционалността и естетиката във всички наши продукти. Внедрихме система за управление на качеството - ISO 9001:2008 и система за управление на околната среда - ISO 14001:2004. Иновативният дизайн и широката гама от модели  в над 80 цвята от 3 групи материали са нашият отговор на нарастващите нужди на клиентите за по-добро качество. Насочени сме към потребителя и неговите желания, инвестираме и в обучение на персонала ни. Предпочитани сме и заради краткото технологично време за производство и съответно кратък срок за доставка, както в България, така и в чужбина.

- Най-новата ви серия е „Фатгранит“. Разкажете малко повече за нея.

- „Фатгранит“ е нов, по-висок клас материал за кухненски мивки, разширяващ продуктовото портфолио на компанията. Мивките „Фатгранит“ са изработени от 80% естествен кварц, който е най-твърдият компонент на гранита и 20% смола, пигменти и добавки, които осигуряват свързването на гранитните частици.  Комбинацията от устойчивост и лесна поддръжка прави „Фатгранит“ идеален материал за кухненски мивки, съчетавайки функционалност, естетика и дълготрайност.

- Имате толкова много различни цветове и модели – къде могат потребителите да видят и „пипнат“ мивките?

- Централния ни офис, производствена и складова база са в Пловдив, поддържаме и логистичен център във Варна. Продуктите ФАТ могат да се видят в магазините на нашите търговски партньори из цялата страна. Това са големи и малки маркети за строителни материали и обзавеждане на дома, шоуруми за бани и кухни, мебелни студиа и много други. За да бъдат предпочетени нашите продукти, винаги сме разчитали основно на добрите отзиви от клиенти, ползвали наша мивка или праг.

- Предстои ви строеж на голяма фабрика в Пловдив. Кога се очертава да е готова?

- Да, това е една много сериозна стъпка за нас. Очакваме да бъде готова до края 2020 г.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: ФАТ | Фатгранит | гранитни мивки | композитни мивки

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини