Стоян Братоев: Няма забавяне на третия лъч на метрото

През 2019 г. трябва да завършат само строителните дейности, но предстоят тестове

Снимка: Economic.bg/Архив
10:45 08.12.2019
Пускането на третия лъч на метрото не се е забавило. Това каза директорът на столичния „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев в ефира на БНТ в неделя. Очакванията бяха, че част от него ще бъде пусната в експлоатация преди кметските избори през октомври, но това не се случи.

Братоев обясни, че по договор през 2019 г. е предвидено да завършат строителните дейности на част от метрото, след което обаче предстоят и тестове. Депото е готово първо, а сега се завършват две от метростанциите – на „Красно село“ и булевард „България“. 

Тази година е предвидено да приключи строителството на първия етап от третия лъч – от „Красно село“ до булевард „Владимир Вазов“, общо 8 км и 8 станции. През идната 2020 г. трябва да приключи и етапът в „Овча купел“, който е с дължина 4 км и по него има 4 станции. 

Третата линия на метрото се оказа по-трудна заради геоложките условия, подземните води и слабите почви. „На третата линия е още по-тежко, тъй като тя е по-дълбока, там водният стълб е по-голям“, обясни Братоев и посочи, че най-сложно е било положението при НДК. 

Иначе „нашето метро е над средноевропейското“, смята Братоев, който подчерта както организацията на експлоатацията му, така и добрия външен вид. Той изтъкна почти двойно по-високата скорост на придвижване, която този транспорт предлага на софиянци, за разлика от автомобилите. 

Любопитно е, че при третата линия машинистите ще имат изключително малко функции заради по-високото ниво на автоматизация. „С добавка на софтуер и хардуер влаковете може да се движат без машинисти“, посочи Братоев и обясни, че идеята е човекът да се намесва при екстрени ситуации. За сравнение, има общо четири нива на автоматика в метро влаковете, като сега функциониращите линии в София са от 2-ро. 

Идната седмица предстои поредна проверка на дейностите по изграждането на третия лъч. Разширението но подземната железница се финансира с европейски средства и затова проверките са по-чести и регулярни. Братоев припомни, че инспекции е имало и на високо ниво – от еврокомисари и от бившия председател на ЕК Жозе Мануел Барозо. 




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: метро | забавяне | трети лъч | Стоян Братоев

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини