Китайска компания е готова да изгради две магистрали и тунела под Шипка

Възможностите са чрез смесено дружество, което да реализира проектите чрез публично-частно партньорство или на концесия

18:00 17.08.2017

Китайска компания има интерес за строителство на големи пътни инфраструктурни проекти у нас на базата на публично-частно партньорство. Сред тях са изграждане на автомагистралите Калотина – София, Русе – Велико Търново и тунелът под Шипка. Това стана ясно на среща на регионалният министър Николай Нанков с представители на компанията „Ситик Констракшън“, част от голям държавен китайки конгломерат, съобщиха от ведомството.

Министър Нанков подчерта, че между България и Китай са изградени добри двустранни отношения и вече има натрупан опит по отношение на възможностите за реализация на проекти и насърчаване на двустранните икономически и търговски отношения. Той изтъкна, че тези проекти са част от важни транспортни коридори, свързващи Западна Европа с Азия и имат голям потенциал като икономически оси, а в същото време са и стратегически обекти за страната ни.

Представителите на „Ситик Констракшън“ отбелязаха, че са запознати с географското положение на България като важен кръстопът, който много добре се вписва в политиката на Китай за изграждане на новия „път на коприната“. „България би била първата държава, член на ЕС, в която можем да стартираме реализацията на проекти, съобразявайки се изцяло с европейските изисквания за публично-частно партньорство“, отбелязаха представителите на „Ситик Констракшън“.

Китайската компания има зад себе си голям обем реализирани проекти в чужбина, включително автомагистрали с голяма дължина. Сред тях са магистрала в Алжир, с дължина 498 км и на стойност 7,8 млрд. долара. В момента компанията строи две автомагистрали в Казахстан. Едната е с дължина 780 км, а другата е над 900 км.

Предстоят допълнителни срещи, на които китайските инвеститори ще бъдат запознати детайлно с техническите параметри и прогнозите на трите пътни проекта. След което ще се търсят възможности за създаване на смесено дружество между държавата и компанията, която, съгласно изискванията на българското и европейско законодателство, да пристъпи към реализация на предявените намерения. Другата възможност е реализация на обектите на концесия, чрез намирането на конкретен бизнес модел, който да сведе до минимум рисковете за инвеститора и държавата.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: магистрали | Николай Нанков | китайски инвеститори | тунел Шипка

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ