Amazon пуска „умна“ пазарска количка
Компанията прави пазаруването все по-лесно

Amazon
Amazon пуска колички за пазаруване, които следят добавените от купувачите артикули, като ги таксуват автоматично, давайки възможност на човек да пропусне преминаването през каса.
Dash Carts ще се появи в новия магазин за хранителни стоки на компанията в района на Лос Анджелис, който предстои да бъде открит тази година, съобщиха от Amazon във вторник.
Dash Carts надграждат технологията „Just Walk Out“ на гиганта, която позволява пазаруването в магазини, без касиери. Иновацията бе внедрена първо в обектите Amazon Go през 2018 г. Тази година гигантът отвори и първия си супермаркет Amazon Go Grocery.
През последните няколко години компанията навлезе на пазара за хранителни стоки, но с безкасовата си технология Amazon се надява да направи пазаруването по-приятно и да си спечели стратегическа преднина пред другите физически търговци на дребно. През март стана ясно, че компанията планира да предлага безкасовата си технология за пазаруване и на други магазини.
За да пазаруват с Dash Cart, клиентите е достатъчно да имат акаунт в Amazon и смартфон. След като влязат в магазина, потребителите сканират QR код, намиращ се в приложението Amazon, който ги вписва в количката и зарежда списъци за пазаруване на Alexa.
Всяка количка е оборудвана с камери, които използват компютърно сканиране, за да идентифицират предметите и да ги претеглят, ако е необходимо. За пресните продукти купувачите въвеждат на дисплея дадения четирицифрен код и количество му, за да регистрират теглото и цената.
При добавяне и премахване на артикули, дисплей отпред на количката коригира общата цена. Когато са готови с пазара, хората излизат през лентата за колички. А търговецът таксува кредитната карта, свързана с техния акаунт в Amazon, и изпраща имейл копие от касовата бележка.