Amazon пуска „умна“ пазарска количка
Компанията прави пазаруването все по-лесно
Amazon пуска колички за пазаруване, които следят добавените от купувачите артикули, като ги таксуват автоматично, давайки възможност на човек да пропусне преминаването през каса.
Dash Carts ще се появи в новия магазин за хранителни стоки на компанията в района на Лос Анджелис, който предстои да бъде открит тази година, съобщиха от Amazon във вторник.
Dash Carts надграждат технологията „Just Walk Out“ на гиганта, която позволява пазаруването в магазини, без касиери. Иновацията бе внедрена първо в обектите Amazon Go през 2018 г. Тази година гигантът отвори и първия си супермаркет Amazon Go Grocery.
През последните няколко години компанията навлезе на пазара за хранителни стоки, но с безкасовата си технология Amazon се надява да направи пазаруването по-приятно и да си спечели стратегическа преднина пред другите физически търговци на дребно. През март стана ясно, че компанията планира да предлага безкасовата си технология за пазаруване и на други магазини.
За да пазаруват с Dash Cart, клиентите е достатъчно да имат акаунт в Amazon и смартфон. След като влязат в магазина, потребителите сканират QR код, намиращ се в приложението Amazon, който ги вписва в количката и зарежда списъци за пазаруване на Alexa.
Всяка количка е оборудвана с камери, които използват компютърно сканиране, за да идентифицират предметите и да ги претеглят, ако е необходимо. За пресните продукти купувачите въвеждат на дисплея дадения четирицифрен код и количество му, за да регистрират теглото и цената.
При добавяне и премахване на артикули, дисплей отпред на количката коригира общата цена. Когато са готови с пазара, хората излизат през лентата за колички. А търговецът таксува кредитната карта, свързана с техния акаунт в Amazon, и изпраща имейл копие от касовата бележка.