193 млн.услуги предоставили пощите през 2011 г.

България ще насърчава модернизацията на станциите, се казва в поздравление на министър Ивайло Московски за Световния ден на пощите

100 ~ 1 мин. четене

Пощите в България са предоставили над 193 милиона услуги – пращане и получаване на писма, колети, плащане на сметки, данъци, парични преводи. Това се казва в поздравителното обръщение на министър Ивайло Московски към българските пощенски служители по случай Световния ден на пощите, 9 октомври.

Само в структурата на основния оператор „Български пощи” работят почти 11 000 човека, а в частните компании служителите са стотици. Със своя професионализъм, пощальоните, куриерите и хората, които обслужват клиентите в пощенските клонове, са едно от най-ценните предимства на националната пощенска система, твърди Московски.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията обръща внимание на новата роля на пощите днес като участник в цифровия свят да  развиват ефикасни и достъпни услуги, използвайки новите технологии и разнообразяват дейността си . По данни на Всемирния пощенски съюз, продажбите от електронна търговия ще надхвърлят хиляди милиарди евро през 2013 г. Много от стоките, купени онлайн стигат до получателите като пощенски колети.

„Днес, когато отбелязваме 138 години от създаването на Всемирния пощенски съюз и 133 години от присъединяването на България към него, отчитаме още веднъж колко е значима работата на пощите и пощенските служители”, казва Московски и подчертава, че министерството и правителството ще насърчават навлизането на иновациите в пощите.

Подкрепи Economic.bg