2820 души избрали новото лого на България

От маркетингова гледна точка то следва да бъде прието, заяви ръководителят на екипа, създал новия ни туристически символ

228 ~ 2 мин. четене
Автор: Мария Владимирова

Работата по новото туристическо лого на България е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан. Така защитиха новия символ на българския туризъм пред bTV проф. Симеон Желев, ръководител на творческия екип и Анелия Генова, директор на Дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма".

Двамата бяха категорични, че българското лого е оригинално и не бива да се правят прилики с това на Киргизстан. Въпреки да стана ясно, че родното е обявено публично през януари, а това на Киргизстан е показано още през септември.

Желев посочи, че изборът на новото лого се основава на много маркетингови проучвания. За да бъде посочено именно то от останалите три разработени от фирмата варианти, са проведени анкети на 10 ключови за страната ни пазари и в Китай. 53% от хората са харесали избраното лого, обясни Желев. 2820 души са го предпочели - над 1000 българи, над 1000 чужденци, 100 български туроператори и 100 чужди.

"Дали на мен логото ми харесва или не, или на вас...От маркетингова гледна точка следва, че това трябва да се приеме", заяви той.

Представителят на екипа-автори посочи, че те са имали визията как да изглежда България. Тя е трябвало да промени асоциациите "море" и "евтино", с които сега се свързва страната ни. "Ние искаме да отидем по-далеч", допълни Анелия Генова. В цялата концепция "Открий и сподели" това лого просто пасвало.

Безспорно България като туристическа дестинация има нужда от бранд стратегия, категорична бе Анелия Генова. Тя подчерта, че 1.3-те милиона лева, които са дадени за изготвяне на стратегията, не са пари само за едно лого. Става въпрос за много изследователска част, проучвания, анкети, обясни представителят на министерството.

Планът за изготвяне на стратегията е правилен, оттук нататък визуалният символ е въпрос на дискусия, заяви Генова. В момента се провеждали срещи с туристическия бранш и с художниците, които разкритикуваха логото, за да бъде постигнато решение.

Подкрепи Economic.bg