България и Македония с общ туристически продукт

През 2011 г. у нас са пребивавали близо 383 хил. македонски туристи, което бележи ръст от 23.5% спрямо предходната година

България и Македония обмислят създаването на общ туристически продукт, съобщиха от Икономическото министерство. През септември тази година български и македонски експерти в туризма ще се срещнат, за да обсъдят създаването продукта. За това се споразумяха устно в Скопие представители на МИЕТ и македонското Министерство на икономиката в рамките на 30-ия международен панаир Skopje Travel Market 2012. Заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов подчерта важността на българското присъствие на 5-дневната борса като страна партньор, която развива почти всички видове  туризъм. През 2011 г. у нас са пребивавали близо 383 хил. македонски туристи, което бележи ръст от 23.5% спрямо предходната година, каза Маринов. Освен към традиционните форми, те проявяват все по-голям интерес към българските СПА и уелнес услуги. Той благодари за добрата разгласа на българското участие със щанд от 100 кв. м и многото реклами в македонската столица. Официалните гости, сред които министърът на икономиката  на Македония Вальон Сарачини и новият български посланик в Скопие Иван Петков, разгледаха щанда и се включиха в дегустацията на български вина.    По-късно зам.-министър Маринов направи презентация под надслов ”България ви очаква”, която очерта акцентите в развитието на страната ни като целогодишна дестинация с разнообразни си форми за пътуване, отдих и възстановяване – морски, ски, културно-исторически, голф, балнео-, СПА и уелнес, еко и селски, приключенски, гурме и пр. ваканции. Около 15.6% от българската икономика е резултат от общия ефект на туристическата дейност.  За 2011 г. приходите в платежния баланс на страната ни от международен туризъм са над 2.8 млрд. евро, обобщи Маринов. Тазгодишното второ издание на Skopje Travel Market се провежда под мотото Find Your Way. То е отворено както за професионалисти, така и за масова публика. Борсата е съпроводена от няколко съпътстващи панаира за образование, книгоиздаване, кариерно развитие, транспорт и логистика, богата културна програма и др.

Коментари: 0