Маркетинговият директор на GM си отива
Сделката за спонсорство на Манчестър Юнайтед изяде главата на Джоуел Еуаник
Маркетинговият директор на най-големият производител на автомобили в света General Motors (GM) е отстранен от длъжност. Основната причина Джоуел Еуаник да се сбогува с поста си са съмнения за некоректност при сделката за спонсорство с английския футболен гранд Манчестър Юнайтед, пише Bloomberg, позовавайки се на свои източници.
Вчера стана ясно, че GM се е съгласила да плаща повече от 25 млн. паунда годишно (39 млн. долара) в продължение на седем години, за да постави своята марка Chevrolet на фланелките на футболния клуб. Договорът се очаква да влезе в сила от 2014 г. Сумата е с 25% по-висока от парите, които плаща в момента Aon Corp. Условията по сделката с Манчестър Юнайтед не бяха оповестени в отчетите на компанията.
Лидерите на GM са били принудени да отстранят Джоуел Еуаник, след като са разбрали, че той не е успял да изясни някои от детайлите по договора за спонсорство. Поради това шефовете на автомобилостроителя не са знаели, че общата стойност на договора доближава 300 млн. долара.
"Оттеглянето на Еуаник не може да бъде показател за проблем в маркетинговата стратегия на GM или за недоволството от пазарния дял на компанията", коментира Адам Джонас, анализатор в Morgan Stanley.