НКЖИ: Над 64 млн. лева са вложени в рехабилитацията на жп линията София – Мездра
Времепътуването по отсечката ще продължи да спада, заради продължаването на програмата за рехабилитация на трасето
Г-н Колев, в средата на месец април министър Папазов направи проверка на ремонтните дейности по жп линията София – Мездра. Какво включват те и колко време продължиха?
Железопътната линия в участъка София–Мездра е с категория „железопътна магистрала“. Тя е двойна електрифицирана, с дължина 87,905 км. Поради своите географски особености, участъкът може да бъде категоризиран като „труден”. Част от трасето са 36 броя тунели, с обща дължина 6368,05 м., както и 68 броя мостове, с обща дължина 3477,49 м. Най-тежкият за изпълнение участък е София - Роман.
През 2010 г. започнахме да рехабилитираме 2-ра жп линия с отсечката Бов-Лакатник, която беше в изключително тежко състояние. Ремонтът продължи с междугарието Елисейна - Зверино и през 2012 стартирахме с ремонтът на Зверино-Мездра. Последната отсечка е по-голяма и е с дължина от 12 км.
Заедно с това стартирахме и работата и по междугарието Илианци - Курило (където сега скоростта е увеличена до 120 км/ч). В момента се изпълнява и отсечката Своге - Бов.
От извършването на тези ремонтни дейности по споменатите отсечки целим максимално да намалим времепътуването.
С колко време се намалява времепътуването по отсечката София - Мездра след ремонтните работи?
През 2009 г. транзитен влак е преминавал разстоянието София-Мездра за 97 мин., а след извършване на голяма част от ремонтите, към момента същото се изминава за 84 мин., което е с 20 мин. по-малко в сравнение с автомобил, спазващ всички правила и ограничения по пътя. Искам да подчертая, че то ще продължи да спада, заради продължаването на програмата за рехабилитация на трасето.
Горди сме с постигнатите резултати от извършените ремонти, защото ефектът от тях е завишаване на скорости; гарантиране на сигурност и безопасност на влаковото движение и маневрената дейност, намаляване на времепътуването, разбира се и подобряване комфорта на пътниците.
На каква стойност възлизат ремонтните дейности от началото им през 2010 година?
Усвоените средства за основни ремонти на железния път за периода 2010 - 2014 г. са в размер на 64 677 142 лв.