На лов за умни глави

И по време на криза има пазар за директния подбор на управленски кадри

Татяна Явашева Автор: Татяна Явашева

Компания търси охранител и се явяват около 4 хил. кандидати. Като вижда огромния брой молби, HR-ът на фирмата обявява, че напуска. При високата безработица  интересът към ниските позиции е много голям и колкото и това понякога да затруднява селекцията, подборът ще бъде направен. Не така стоят нещата, когато се търси изпълнителен директор.

Лесно е да се препоръча да привлечете шефа на конкурентната компания, защото „с един куршум удряте два заека“ - ще имате най-добрия изпълнителен директор от бизнеса, като същевременно ще осакатите конкуренцията. Така и във футбола се купува най-добрият играч. По този начин вашият отбор се засилва, а другият става по-слаб. На практика обаче всичко това не е толкова просто да се осъществи. Ето защо на пазара са се появили компаниите за директен подбор на управленски кадри (executive search).

Популярни са като хедхънтъри (headhunting – от англ. лов на глави), колкото и от тези фирми да твърдят, че не „отстрелват“ глави, а правят директен подбор чрез проучване на пазара. Те следват определени професионални стандарти и ако имате договор с тях, няма да посегнат на вашите най-ценни управленски кадри.

 

Повече четете в брой 37 на сп. "Икономика"

Коментари: 0