Петролни и газови компании инвестират във водородни станции

До 2013 г. трябва да има 400 подобни станции за зареждане по магистралите в Германия

3755 ~ 1 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Германският автомобилен производител Daimler, заедно с пет от най-големите енергийни компании в света, ще инвестират 300 млн. евро (500 млн. долара) в мрежа от станции за зареждане на електрически автомобили с водородни горивни клетки (FCEV). Инвестицията е в рамките на Германия и трябва да се осъществи в рамките на следващите 10 години, съобщиха от Daimler.

Инициативата включва петролните компании OMV, Shell и Total, както и газовите - Air Liquide и Linde. Групата, наречена "H2 Mobility", има за цел да изгради 400 водородни станции до 2023 г. Първите 100 от тях трябва да заработят до 4 години. Засега в Германия има само 15 такива станции, пише Reuters.

"До 2023 г. трябва да има повече водородни станции по магистралите в Германия, отколкото сега бензиностанции", коментира директорът на отдела за научноизследователска и развойна дейност в Daimler Томас Вебер. Неговата прогноза е, че на всеки 90 км по магистралите в Германия ще има по една водородна станция.

Автомобилите с горивни клетки химически преобразуват водорода в електроенергия за захранване на превозното средство, като се отделя само водна пара като отпадъчен продукт.

За разлика от електромобилите с батерии, при които пробегът често е ограничен до около 100 км и трябват няколко часа за презареждане, FCEV колите се зареждат в рамките на минути и могат с един резервоар да изминават разстояния, съпостваими с тези на най-икономичните коли с "конвенционалния" двигател с вътрешно горене.

Подкрепи Economic.bg