Рекламният бюджет на Samsung надхвърля 14 млрд. долара

Сумата е по-голяма от брутния вътрешен продукт на държави като Исландия, Македония, Сенегал или Армения

188 ~ 1 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Най-големият производител на смартфони в света - Samsung планира да инвестира над 14 млрд. долара за реклама и маркетинг през 2014 г., пише Reuters. Числото е внушителна и за да го докаже, технологичният сайт VR-Zone прави няколко сравнения.

Сумата е по-голяма от брутния вътрешен продукт на държави като Исландия, Македония, Сенегал или Армения. Повече е и от приходите на 10-те най-касови филми за всички времена.

Друго сравнение обаче показва, че огромните пари, които компанията дава за реклама и маркетинг не са чак толкова ефективни, въпреки че компанията е номер 1 в света. За сравнение бюджетът на прекия конкурент Apple е едва 1 млрд. долара. Въпреки това пазарната капитализация на американската компания е около 100 млрд. долара, а на южнокорейската - 40 млрд. долара.

Подкрепи Economic.bg