Срив в продажбите на японски коли в Китай

Японските производители отчитат спадове от над 40% през септември

220 ~ 1 мин. четене
Георги Желязков Автор: Георги Желязков

Продажбите на японски коли в Китай са се сринали през септември, пише Reuters. Като причина изданието посочва обтегнатите отношения между двете държави и свиващото се търсене на коли както в Китай, така и в Япония.

Протестите в Китай и призивите за бойкот на японски стоки през септември се отразяват тежко на търговските отношения между двете държави. В началото на септември Япония взе решени да купи спорните острови Сенкаку. Пекин реагира остро, а след това избухнаха антияпонски протести в страната. Напрежението бе толкова голямо, че редица японски компании трябваше да напуснат Китай от съображения за сигурност.

От Toyota обявиха, че през миналия месец продажбите им в Китай са се свили с 48.9% на годишна база, докато при Honda спадът е с 40.5%. При Nissan положението е подобно - 34.6% спад, а при Suzuki Motor - 42.5%.

"Автомобилите на склад се увеличават, фабриките работят с нисък капацитет, а продажбите не се представят никак добре", коментира Коджи Ендо, старши анализатор в Advanced Research Japan. "Това ще позволи на германските и южнокорейските производители да спечелят пазарен дял, за сметка на японските компании", добавя той.

Според анализатори продажбите на японските компании са едва 20% от това, което пласираха на китайския пазар преди започването на протестите. Очакванията са отслабването да продължи докато съществува напрежението между двете държави.

Подкрепи Economic.bg