Топ 10 на храните, които ни правят щастливи

Има и полезни храни, които ни действат като антидепресант и са препоръчителни не само през лятото, но и целогодишно

С наближаването на лятото, всички се питаме какви храни трябва да започенем да избягваме и на какви да наблягаме. От bgtop10 разбираме, че има и полезни храни, които ни действат като антидепресант и са препоръчителни не само през лятото, но и целогодишно. Някои от тях дори действат като естествен анти депресант. Ето и класация за най-добрите 10 от тях, които ще ви направят по–щастливи и по–здрави.

10. Швейцарски чард

Този малко известен зеленчук съдържа много магнезий. Магнезият е елемент, който е важна част от биохимичните реакции, които увеличават енергийните нива в човешкото тяло. Изследване от 2009 година откри, че ниските нива на магнезий в организма са свързани с депресивните състояния. Така че ако сте в депресия – потърсете швейцарски чард и му се насладете.

9. Сини картофи

Сините картофи не са точно обичайният продукт, който можете да намерите в хранителен магазин. Въпреки това, те съдържат мощни антиоксиданти известни като антоциани. Какво правят те? Намаляват възбудата на мозъка, която често е асоциирана с депресия, а също така са полезни и за паметта.

8. Миди

Мидите съдържат средни и високи количества Витамин Б12, селениум, йод, протеин и цинк, като в същото време са с ниски калорични нива и съдържат малко мазнина. Йодът поддържа щитовидната жлеза, която помага да се регулира настроението и теглото. Същото правят селенът и цинкът. Витамин Б12 помага на мозъчните клетки, поддържайки мозъкът остър и ясен.

Забележка: Хапвайте миди от ферми, вместо такива от морето. Така те не само ще са полезни за здравето ви, а и няма да вредите на околната среда.

7. Черен шоколад

Не е лъжа. Черният шоколад има качества, които млякото и други шоколади нямат. Черният шоколад подобрява кръвният поток към мозъка и осигурява моментално подобрение на концентрацията и настроението. Той ще ви помогне да се чувствате по – енергични и живи. Но не прекалявайте.

6. Кисело мляко

Калцият – който е в огромни количества в киселото мляко (повече отколкото в прясното) помага на нашият мозък, като го кара да излъчва щастие. Киселото мляко съдържа и повече протеин от прясното, правейки отслабването по – лесно.

5. Аспержи

Аспержите съдържат високи нива на фолат и триптофан. А ниските нива на фолат са виновни за повече от половината случаи на депресии според последни проучвания. Триптофанът е използван от мозъка да произвежда серотонин, който е един от главните стабилизатори на настроението на човешкият мозък.

4. Мед

Ако говорим за здраве, медът е много по–полезен от обикновената захар. Медът съдържа каемферол и кверцетин, които спомагат за избягването на депресията (и поддържат мозъка ви здрав), като намаляват мозъчната възбуда. Също така няма да направи тялото ви склад на мазнини, както обикновената захар, защото медът има по–малък ефект върху нивата на кръвна захар в организма.

3. Малки домати (чери домати)

Всички домати съдържат субстанцията известна като ликопен. Това е антиоксидант, който защитава мозъка. За най-добри резултати – яжте ги със зехтин. Зехтинът помага за по–бързата абсорбция на ликопенът.

2. Яйца

Яйцата съдържат високи количества Цинк, Витамин Б, Йод, Омега 3 мастни киселини и протеин. Не само че те могат да ви държат енергични, а също така ви наяждат за дълго.

1. Кокосови орехи

Въпреки факта, че кокосовите орехи се намират най-вече в пустини, те съдържат средно-верижни триглицериди. Това са специални мазнини, които са истински двигател за доброто настроение и осигуряват здраве за вашият мозък.

Много важна забележка: Млякото от кокоса всъщност е доста нездравословно. Избягвайте го.
Коментари: 0